Top 10 - Czekoladowa rozkosz....

Top 10 - Czekoladowa rozkosz....
Surowe serca miękną, odnawiają się uczucia, na twarzach pojawia się ciepły i serdeczny uśmiech – a wszystko za sprawą… pralin właśnie. Tak dzieje się w pełnym magii filmie pod tytułem „Czekolada” w reżyserii Lassego Hallströma. W świecie filmu praliny leczą ludzkie serca i dusze, topią lody i zbliżają ludzi. Ale czy tak nie jest też w naszej rzeczywistości?

Po pyszne, ekskluzywne, rozpływające się w ustach praliny sięgamy już nie po to, by sprawić prezent komuś bliskiemu, ale coraz częściej kupujemy czekoladki, by w wolnej chwili delektować się czymś naprawdę wyjątkowym… Mmmm, na samą myśl robi się przyjemnie. Zmieniają się – na szczęście pozytywnie – wskaźniki gospodarcze, wzrastają pensje, a to przekłada się na preferencje konsumentów.
Coraz lepiej zarabiający Polacy chętniej sięgają po droższe praliny. Wraz ze wzrostem zamożności wzrasta chęć każdego z nas, żeby kupować sobie coraz lepsze rzeczy.
Polacy są podobno specyficzni, bo jak żaden inny naród kochają ptasie mleczko. W naszym rankingu Top 10 numerem jeden jest właśnie Ptasie Mleczko marki Wedel-Cadbury. Jego udział wartościowy w rynku wynosi 19,5 proc. Nic dziwnego, bo jest pyszne…
Drugie miejsce zajmują eleganckie praliny Merci firmy Storck, które osiągnęły 10,5 proc. rynku. Merci, jeszcze niedawno kupowane głównie na prezent, teraz staje się pyszną, słodką przekąską na popołudnie. I na dodatek każdy znajdzie wśród prostych, eleganckich czekoladek coś dla siebie: czarną czekoladkę dla koneserów, marcepanową (tę najbardziej lubi Maciej Dąbrowicki, prezes firmy Storck, jak sam nam zdradził podczas sierpniowej konferencji Storcka) czy nugatową… W trio głównych marek są też Raffaello marki Ferrero. To dla miłośników delikatnych, białych łakoci z kokosem…
Polacy kupują czekoladki coraz częściej, a producenci łakoci z radości zacierają ręce. Nie spoczywają jednak na laurach, coraz więcej pieniędzy wydają na reklamę i wprowadzają kolejne nowości. A zdaniem producentów słodkich przysmaków w dalszym ciągu konsumenci będą przesuwali się w stronę produktów droższych.