Rynek czekolad stale się rozwija i nieustannie zmienia. Postanowiliśmy przeanalizować najnowsze dane dotyczące sprzedaży czekolad z orzechami i ustalić, które z nich wkładamy najczęściej do koszyka podczas zakupów. Z badań MEMRB wynika, że Polacy wydają rocznie na czekolady z orzechami aż 162 mln złotych. Wśród sprzedawanych tabliczek zdecydowanie największym powodzeniem cieszą się te z logo Alpen Gold. Ich sprzedaż to 38,9 proc. całkowitej sprzedaży czekolad tego typu. Na drugim miejscu plasuje się Wedel z 23,2 proc., zaś na trzecim Milka, osiągając 16,3 proc.
Alpen Gold na szczycie
W sklepach sieci Piotr i Paweł obserwujemy wzrost zainteresowania asortymentem czekolad, zwłaszcza przed nadchodzącymi świętami. Producenci wprowadzają nowe opakowania, które niejednokrotnie mają świąteczną szatę graficzną. Nasze sklepy oprócz standardowej ekspozycji przygotowują dodatkowe miejsca, gdzie klient może zapoznać się z ofertą. Czekolady na półkach PiP to aż 1500 pozycji asortymentowych. Wśród nich są także te z orzechami. Co do rankingu, to według naszych danych największy udział w sprzedaży czekolad z orzechami ma Alpen Gold, na drugim miejscu ex aequo znajdują się Wedel i Milka. Kolejne pozycje zajmują Lindt oraz Goplana. Czekolad marki własnej nie mamy, a pozostałe z wymienionych charakteryzują się bardzo niskim udziałem lub w ogóle nie występują w naszej ofercie.
Tweet