Na zdrowie, Hochland

Na zdrowie, Hochland
Na pograniczu bawarsko-austriackim rozciąga się malownicza i nieco tajemnicza kraina Allgäu. U podnóża Alp na zboczach kwitnące łąki wypełniają tłuste, pasące się tu od setek lat krowy. Już 1200 lat przed narodzeniem Chrystusa tereny te zamieszkiwali Illirowie. Później panowali to Rzymianie. Germanie zajmują te tereny w 488 r. po narodzeniu Chrystusa, kiedy Rzymianie pod wodzą Odoakera przenoszą się do Italii.

Początki Hochland: historia i tło kulturowe

Na pograniczu bawarsko-austriackim, w malowniczym regionie Allgäu, u stóp Alp, znajduje się kraina pełna historii i tradycji. Już 1200 lat p.n.e. zamieszkiwali ją Illirowie, a później przejęli Rzymianie, którzy zostali wyparci przez Germanów w 488 roku n.e. Mieszkańcy tego regionu do dziś posługują się unikalnym dialektem, niezrozumiałym dla reszty Niemiec. W tej krainie znajduje się słynny zamek Neuschwanstein, dzieło króla Ludwika II. To właśnie tu, w miasteczku Lindenberg, narodziła się wytwórnia serów, która zapoczątkowała historię Hochland.

Założenie firmy: początkowa działalność produkcyjna

Historia Hochland rozpoczęła się w latach 20. XX wieku w miasteczku Gossholz. Kupiec Robert Reich i jego szwagier Georg Summer postanowili stworzyć konkurencję dla miejscowej wytwórni serów prowadzonej przez Martina Baldauf. Spotkali się w knajpie Goldener Adler, gdzie planowali przyszłość firmy, którą nazwali Hochland, co znaczy "wyżyna". 1 września 1927 roku firma została zarejestrowana, a kilka tygodni później wyprodukowano pierwszy blok topionego sera ementaler. Produkcja wzrosła do 500-1000 kilogramów dziennie, co wkrótce zaowocowało rozszerzeniem asortymentu.

Rozwój firmy: seria innowacji

Najważniejszą innowacją Hochland z 1931 roku były okrągłe, 250-gramowe opakowania zawierające sześć serowych trójkątów. Nowoczesne podejście do opakowań stanowiło odpowiedź na potrzeby klientów i umożliwiło firmie osiągnięcie znacznego wzrostu sprzedaży. Klienci z Berlina, Drezna i Lipska szybko przyjęli te produkty. W wyniku pozytywnego przyjęcia, firma przeprowadziła się do Heimenkirch, a w okresie wojennym miała szczęście uniknąć zniszczeń. Lata 50. przyniosły jednak problemy związane z przekształceniami rynku detalicznego.

  • Opracowanie nowego systemu opakowań
  • Spotkanie potrzeb rynku detalicznego
  • Dynamiczny rozwój na rynkach lokalnych i zagranicznych

Przełom i ekspansja: Hochland w Polsce i na świecie

W latach 90. Hochland rozpoczął swoją ekspansję na rynkach zagranicznych. Przełom nastąpił w 1993 roku wraz z otwarciem filii w Polsce, co było strategicznym krokiem w skali środkowoeuropejskiego rynku. W latach 70. i 80. produkcja została dodatkowo zoptymalizowana dzięki wprowadzeniu systemu paletowego i nowoczesnych zakładów w Niemczech, Francji i Hiszpanii. Rozwój Mokate również pokazuje, jak ważne jest wykorzystanie innowacji w rozszerzaniu rynków.

Hochland jako lider produkcji serów w Europie

Dziś Hochland to jeden z największych producentów serów w Europie. Firma nie jest notowana na giełdzie, ale zatrudnia imponującą liczbę 3700 pracowników. Ich roczny obrót sięga 900 milionów euro. Produkują sery takie jak Almette, Patros i Valbrie, które są rozpoznawane i lubiane w całej Europie. Obecność w wielu krajach jest dowodem na globalny sukces oraz skuteczny wymagania sanitarne dla sklepów i dostawców w przemyśle spożywczym.

Kultura i tradycje Hochland: świętowanie jubileuszu

Firma przygotowuje się do obchodów swojego 80-lecia. To wydarzenie będzie okazją do wspomnienia wszystkich dokonań i innowacji wprowadzonych przez te lata. By uczcić tę rocznicę, odbędzie się uroczyste przyjęcie z muzyką i specjalnymi pokazami medialnymi. W tle krajobrazu Alp będzie można usłyszeć lokalną muzykę, a goście zatańczą Lederhosen samba. Eventy te świadczą o umiejętności firmy do łączenia tradycji i nowoczesności, przyciągając zarówno starszych, jak i młodszych entuzjastów marki. To przypomina również, że innowacje jak golenie wynalazek są kluczem do postępu w różnych dziedzinach.