Top 10 - Aromatyczna energia w filiżance
- 21.11.2024
- /
- Kategoria: Magazyn
ranking kaw mielonych - które marki wybierają Polacy?
Wybór kawy na współczesnym rynku jest ogromny. Jak zatem przeciętny konsument ma dokonać najlepszego wyboru? Odpowiedzią może być ranking kaw mielonych Top 10, który przedstawia marki, na które Polacy przeznaczają najwięcej środków. Entuzjaści kawy potrafią długo dyskutować o tym, która kawa i w jaki sposób parzona jest najlepsza. Czy lepiej smakuje po turecku, z ekspresu czy może z dodatkiem mleka? Co więcej, kawę uwielbiamy o każdej porze dnia. W ciepłe dni może być mrożona, a w zimowe poranki rozgrzewać z dodatkiem cynamonu lub chili. Zatem która kawa jest najlepsza? Na rynku mamy do dyspozycji zarówno łagodne, jak i intensywnie aromatyczne propozycje, bardziej przypalone, gorzkie czy nawet lekko kwaskowe. Wśród dominujących marek w Polsce są Jacobs, Tchibo i Prima.
najlepsze marki kawy w Polsce - dominacja Jacobs i Tchibo
Od maja 2006 do kwietnia 2007 roku Polacy wydali na kawę mieloną imponującą kwotę 1 mld 152 mln zł. Najwięcej pieniędzy pochłonęły kawy Jacobs i Tchibo. Obie te marki od wielu lat rywalizują jedynie między sobą pod względem udziałów wartościowych w rynku. Jacobs posiada 21% udziałów, a Tchibo nieznacznie mniej, bo 20,7%. Tuż za nimi plasuje się marka Prima z wynikiem 12,5%. Warto podkreślić, że obie pierwsze marki oferują szeroki wachlarz różnych rodzajów kaw mielonych.
- Tchibo proponuje zarówno mocne i aromatyczne kawy, takie jak Exclusive, jak i delikatne, jak Mild.
- Kolejną propozycją tej marki są kawy z ziaren kawowca z Gwatemali czy Peru.
- Wszystkie ziarna pochodzą z najlepszych rejonów Ameryki Południowej.
kawa Jacob's opinie i fascynująca historia picia kawy w Europie
Kawa Jacobs, znana na całym świecie, oferuje szeroką gamę smaków i aromatów. Jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na polskim rynku, stanowiąca część koncernu Kraft Foods. Ziarna używane do produkcji tej kawy pochodzą z najlepszych plantacji na całym świecie, co gwarantuje ich jakość i unikalny smak. Historia picia kawy w Europie jest równie fascynująca jak sama kawa. Początkowo, już w IX wieku, jej pobudzające właściwości były znane jedynie zielarzom i mistykom. Kawa zdobyła popularność w Europie dopiero w XVI wieku, kiedy stała się napojem codziennym. Pierwsze ekspresy ciśnieniowe, które pozwalały na parzenie kawy bez fusów, pojawiły się dopiero w XIX wieku w Anglii.
kawa Tchibo rodzaje i różnorodność smaków
Tchibo to marka, która również cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród Polaków, oferując różnorodne rodzaje kaw. Znajdziemy w ich ofercie zarówno mocne, jak i delikatne propozycje. Ekskluzywne mieszanki, takie jak Mokka czy kawy z wyselekcjonowanych ziaren z różnych regionów Ameryki Południowej, zaspokoją gusta nawet najbardziej wymagających smakoszy. To bogactwo aromatów sprawia, że Tchibo jest jednym z liderów na rynku kawowym w Polsce.
Ze względu na szeroką gamę produktów, marka ta kontynuuje zdobywanie popularności. Podobnie jak w przypadku przemysłu herbatnikowego w Niemczech, ciągłe inwestycje w różnorodność i jakość produktów są kluczem do sukcesu.
kawy bezkofeinowe zalety i marka Prima Finezja Niebieska
Na trzeciej pozycji pod względem wartości rynkowej znajdują się kawy marki Prima. Najbardziej rozpoznawalnym produktem jest Prima Finezja Niebieska, która charakteryzuje się intensywnym aromatem i delikatnością palenia. W głównej mierze składa się z ziaren robusty z domieszką delikatnej arabiki, co czyni ją wyjątkową na tle konkurencji. Prima nie zapomniała także o osobach, które wieczorami preferują smak kawy, ale nie chcą zakłócać swojego snu. Dla nich dostępne są kawy bezkofeinowe, takie jak Jacobs Night & Day. Jak w segmencie rynku lodów, inwestycja w różnorodność produktów przyciąga nowych klientów.
Dzięki innowacyjnemu podejściu i różnorodności produktów, Prima prowadzi wśród marki własne w przemyśle spożywczym i zdobywa coraz większy procent rynku. Oferta kaw bezkofeinowych to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy chcą cieszyć się smakiem bez zbędnej dawki kofeiny.