Mała czarna zawsze w cenie

Mała czarna zawsze w cenie

Są takie produkty, na które zawsze będzie ogromny popyt. Należy do nich należy kawa, bez której nie wyobrażamy sobie przecież poranka.

Czytaj dalej..
Filiżankowe imperium

Filiżankowe imperium

Jest rok 1927, kiedy w niewielkim Goleszowie (Śląsk Cieszyński) jego mieszkaniec – Alojzy Mokrysz otwiera sklep kolonialny. U Mokrysza można kupić wiele różności, w tym kawę. Wkrótce firma powiększa się o restaurację, a potem betoniarnię. Pod niezmienioną nazwą rodzinny interes przetrwa przez trzy następne pokolenia. Mija wojna, później siermiężne czasy PRL-u. Kiedy w 1990 dochodzi do transformacji ustrojowej Kazimierz Mokrysz, wnuk pierwszego właściciela, przekazuje firmę małżonce.

Czytaj dalej..
Słony biznes

Słony biznes

Paprykowe, serowe i z cebulką – chipsy należą do najlepiej sprzedających się produktów w segmencie słonych przekąsek. Jednak na dynamicznym wzroście całej kategorii, starają sie też zarobić producenci paluszków i orzeszków. Czy oferowane przez nich innowacje mają szansę odnieść sukces?

Czytaj dalej..
Król gumowych misiów

Król gumowych misiów

Rok 1893 przynosi światu niewiele sensacji. W Anglii powstaje Labour Party, w Petersburgu umiera na cholerę Piotr Czajkowski, a w Berlinie dobiega końca budowa Reichstagu. W kwietniu mieszkający we Friesdorfie koło Bonn państwo Rieglowie obdarzeni zostają synem, któremu nadają imię Hans. W tym momencie ani przez chwilę nie przychodzi im na myśl, że ich potomek zrewolucjonizuje świat słodyczy.

Czytaj dalej..
Wizja doktora Dorrance – historia marki Campbell’s

Wizja doktora Dorrance – historia marki Campbell’s

Jest rok 1869. Prezydentem USA zostaje Ulisses Grant i wkrótce potem otwiera transkontynentalną linię kolei żelaznej Atlantyk - Pacyfik. To wydarzenie na miarę czasów Ameryki przy którym niezauważony zostaje drobny incydent. W Camden (New Jersey) handlarz owocami Joseph Campbell i producent lodówek – Abraham Anderson podają sobie ręce zaklepując biznes, który zaledwie w ciągu paru lat stanie się najbardziej znanym na świecie, a wkrótce urośnie do rangi jednego z symboli Ameryki – Campbell Soup Company. Na razie Joseph Campbell Company produkuje puszkowane pomidory, warzywa, zupy, przyprawy i mięso. Każda puszka napełniana jest ręcznie. Pierwsze zupy Campbell sprzedaje z drewnianego konnego powozu. W 1876 na wystawie stulecia Ameryki Campbell dostaje medal za jakość. Jednak pomiędzy partnerami dochodzi do różnicy poglądów. Campbell jest za szybką ekspansją, a Anderson za wolnym i stopniowym wzrostem produkcji. Ostatecznie postanawiają się rozstać i Campbell odkupuje akcje Andersona. Powstaje Joseph Campbell & Company zarządzana przez Arthura Dorrance. W 1891 kompania zmienia nazwę na Joseph Campbell Preserve Company, a jej najlepszy produkt to Beefsteak Ketchup, sos daleki od tego co dzisiaj nazywamy keczupem. To mix ostrych przypraw takich jak: cynamon, czarny pieprz, musztarda, ocet zmieszane z orzechami, grzybami, anchois, krabami i soją. W rok później pojawia się zupa pomidorowa, promowana w Filadelfii, Nowym Jorku i St. Louis.

Czytaj dalej..
Dwa słoiki drożdży

Dwa słoiki drożdży

Z początkiem 19. stulecia większość duńskich browarów tkwi w sta-rych, manufakturowych tradycjach. Jakość piwa jest tak niska, że w 1806 król Christian VII wydaje zakaz jego produkcji. Przez 42 lata Duńczycy mogą pić wyłącznie niemieckie piwa. Sytuacja zmienia się w 1848. Na skutek intensywnej aktywności partii demokratycznej następuje szerokie otwarcie rynku. W konsekwencji liberalizacji ustaw na rynku piwnym pojawia się szereg nowych browarów. Tu musimy cofnąć się nieco w czasie. Na kopenhaskiej Brolaeggerstraede istnieje maleńki browar prowadzony przez Christiana Jacobsena. Jego syn – Jacob Christian wie, że jeśli będzie produkował dobry jakościowo napój, to król na to zezwoli.

Czytaj dalej..
Najważniejsza jest jakość

Najważniejsza jest jakość

Badania ujawniają, że kupujemy ich dużo i niemal zawsze najwyższej jakości. A jak dokładnie kształtuje się obecnie sprzedaż proszków do prania? Postanowiliśmy sprawdzić.

Czytaj dalej..
Z popsutą szynką do sklepu - odpowiedź

Z popsutą szynką do sklepu - odpowiedź

W ostatnim numerze magazynu pisaliśmy o przepisach, które pozwalają konsumentowi na dosyć dużą swobodę, jeśli chodzi o terminy oddawania artykułów spożywczych. Przypomnijmy: rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 30 stycznia 2003 r. w sprawie terminów zawiadomienia sprzedawcy o stwierdzeniu niezgodności towaru żywnościowego z umową określa, że w przypadku artykułów pakowanych klient może zwrócić towar spożywczy do sklepu w ciągu trzech dni… od daty otwarcia opakowania.

Czytaj dalej..
Wielopak na opak

Wielopak na opak

Sześciopak jogurtów, jeden gratis. Dwie paczki herbatników, jedna dodatkowo. Dwie kawy plus kubek – tak producenci kuszą klientów. Ale na drodze między producentem a klientem jest jeszcze właściciel sklepu. Dlaczego decyduje się zbiorcze opakowania promocyjne dzielić na pojedyncze sztuki? Najczęściej dla zysku.

Czytaj dalej..
Pożar w markecie

Pożar w markecie

Kontrole, mandaty i postępowania karne czekają tych handlowców, którzy nie przestrzegają przepisów o ochronie przeciwpożarowej i bezpieczeństwie pracy. Jest przyczyną wielu tragedii i ogromnych strat. Nie oszczędza nikogo. Ogień w krótkim czasie trawi niemal wszystko.

Czytaj dalej..
Jesteśmy liderem!

Jesteśmy liderem!

Z Mirosławem Steciem, dyrektorem generalnym, prezesem Zarządu Hochland Polska Sp. z o.o. rozmawia Marek Jerzak Chcąc zaoferować konsumentom nowy produkt, musimy być pewni, że jest on perfekcyjny – taka jest filozofia firmy Hochland i jej dyrektora generalnego – Mirosława Stecia.

Czytaj dalej..
Dziecko w kremie

Dziecko w kremie

Kiedyś krochmal i okłady z rumianku, a teraz cała gama kosmetyków pielęgnacyjnych, zaczynając od chusteczek, na kremach chroniących przed słońcem, wiatrem i mrozem kończąc. Małe dziecko musi mieć swoje kosmetyki, bo jego skóra wymaga specjalnej ochrony.

Czytaj dalej..
Blask czarnego pudełka – historia marki Kiwi

Blask czarnego pudełka – historia marki Kiwi

Pod koniec 19. stulecia ludzkość ma kłopoty z brudnymi butami. Są one wykonane z kiepskich materiałów, przyciągają kurz, nasiąkają wodą. Do ich ochrony używa się czernideł złożonych z mydła, kleju, oleju, tłuszczu, melasy i wosku. Inną metodą na utrzymanie butów w dobrej kondycji jest czyszczenie ich kurzym białkiem i nacieranie pszczelim woskiem. To dość prymitywne metody.

Czytaj dalej..
Imperium poczęte w aptece

Imperium poczęte w aptece

W historii firm rodzina Oetker odegrała szczególną rolę. Od czasu gdy dr hc. August Oetker rozpoczął w 1891 r. w Bielefeld realizować swoją ideę, dziś zadanie to z powodzeniem kontynuuje już czwarta generacja familii. Dom w małej wiosce Obernkirchen koło Schaumburga, gdzie 6. stycznia 1862 r. August Oetker przychodzi na świat, stoi do dziś. Rodzice posiadają gospodarstwo oraz piekarnię. Obraz ojca urabiającego żmudnie gęste ciasto August zapamięta na zawsze. Po gimnazjum zostaje uczniem aptekarskim, później studiuje w Berlinie i Frei-burgu. Edukację kończy z tytułem doktora filozofii, a w rok później w 1889. żeni się z Caroline Jacobi. Oboje przenoszą się do Bielefeld, gdzie August pomny wcześniejszej praktyki kupuje aptekę. Do tego ciągnie go w kierunku interesu rodziców. Na zapleczu apteki w Bielefeld, na czterech metrach kwadratowych potajemnie prowadzi doświadczenia nad pieczywem. Idea jest jedna – jak ulżyć milionom domowych gospodyń w przygotowaniu ciasta. August tworzy więc przeróżne sypkie kompozycje. Wreszcie osiąga to co chciał.

Czytaj dalej..
Biznes z koślawej flaszki

Biznes z koślawej flaszki

Było to ponad 200 lat temu, kiedy urodzony w Niemczech, a mieszkający w Genewie naturalizowany Szwajcar, sięga w wolnej chwili po popularno-naukową literaturę. Czyta o odkryciach Priestleya i Lavoisier związanych z łączeniem gazów z wodą. Mający 43 lata zegarmistrz dochodzi do wniosku, że prowadzone przez nich doświadczenia mogą w praktyce zaowocować produkcją naturalnej wody mineralnej. A gdyby tak prześledzić te procesy i zostać pierwszym w Europie producentem wody mineralnej. Tak zaczyna się historia Jakuba Schweppe, twórcy wielkiej dziś kompanii Schweppes.

Czytaj dalej..
Zaczarowana kostka – historia marki Maggi

Zaczarowana kostka – historia marki Maggi

Dość pokrętne lata młodzieńcze cechujące się częstą zmianą szkół kończą się dla Juliusa praktyką kupiecką w Bazylei. Potem kolejnym zajęciem przez dwa lata staje się piastowanie stanowiska wicedyrektora w zakładzie młynarskim w Budapeszcie. Po tej przygodzie Julius Maggi wraca w 1869 do Kempttal. Tu pełen energii przejmuje ojcowską firmę. Młyn nie jest jednak w dobrej kondycji. Pracuje w oparciu o prymitywną technologię rozbijania młotem ziarna na mąkę. W dodatku rzemiosło to zanika. Branża znajduje się w trudnej sytuacji technicznej i gospodarczej. Industrializacja pcha młynarstwo w drogie maszyny parowe, podczas gdy spekulanci nabijają kieszenie zyskami pochodzącymi z importu taniej mąki. Julius Maggi podejmuje jednak wyzwanie. Dla bezpieczeństwa firmy zakłada w 1872 spółkę komandytową „Julius Maggi & Cie”, po czym dokupuje dwa młyny: w Zurychu i Schaffhausen.

Czytaj dalej..
Top 10 - Pozbawiona skórki

Top 10 - Pozbawiona skórki

Kiedy zbliża się wiosna, wszystkie panie pragną wyglądać inaczej. Zmieniają fryzurę, kolor włosów, garderobę… Ale głównym postanowieniem na powitanie najpiękniejszej pory roku zazwyczaj jest wypowiedzenie wojny cellulitowi, znanemu także pod nazwą „pomarańczowej skórki”.

Czytaj dalej..
Petardy grozy

Petardy grozy

Sylwestrowe handlowanie fajerwerkami może się skończyć nawet więzieniem. Dlaczego i za co można trafić za kratki? Każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą, może handlować fajerwerkami. Trzeba jednak pamiętać o tym, że muszą one być przechowywane w odpowiednich warunkach i nie wolno ich sprzedawać dzieciom, bo można za to pójść nawet do więzienia.

Czytaj dalej..
Garnier - życie włosa

Garnier - życie włosa

Położone nad brzegiem Loary 50-tysięczne Blois ma się czym chwalić. Przez pewien okres czasu było miastem królewskim. W monumentalnym i czynnym do dziś zamku mieszkał Ludwik XII. W Blois zmarła matka trzech królów Francji – Katarzyna Medycejska. Tu pracował fizyk Denis Papin, działał znany magik – Houdin, a fabrykę czekolady uruchomił znany dziś we Francji producent tego przysmaku – Poulain. Wcześniej, w latach 70. XIX wieku mieszkańcy Blois masowo korzystają z usług Alfreda Amoura Garnier. To fryzjer i perukarz specjalizujący się we fryzurach wieczorowych i ślubnych. Swe kreacje każdorazowo skrapia dobrymi perfumami.

Czytaj dalej..
Na zdrowie, Hochland

Na zdrowie, Hochland

Na pograniczu bawarsko-austriackim rozciąga się malownicza i nieco tajemnicza kraina Allgäu. U podnóża Alp na zboczach kwitnące łąki wypełniają tłuste, pasące się tu od setek lat krowy. Już 1200 lat przed narodzeniem Chrystusa tereny te zamieszkiwali Illirowie. Później panowali to Rzymianie. Germanie zajmują te tereny w 488 r. po narodzeniu Chrystusa, kiedy Rzymianie pod wodzą Odoakera przenoszą się do Italii.

Czytaj dalej..
W obłokach tytoniowego dymku

W obłokach tytoniowego dymku

W 1850 w Wirginii w rodzinie farmera Reynoldsa przychodzi na świat szóste dziecko – syn. Dostaje imię Richard Joshua. Mieszkający w Patrick Reynoldsowie zajmują się tym co robi większość – uprawiają tytoń. W Wirginii są zresztą ku temu bardzo sprzyjające warunki.

Czytaj dalej..
Keksy nadziewane historią

Keksy nadziewane historią

Każdy nabywca paczki tych keksów, już przed otwarciem opakowania dowiaduje się, że zawierają one oprócz starannie dobranych składników, 100 lat tradycji wypieku ciastek.

Czytaj dalej..
Pomidorowa dynastia

Pomidorowa dynastia

W połowie 19. stulecia w małym ogródku w Sharpsburgu nieopodal Pittsburgha narodził się biznes, który przyniósł 10 mld. dochodu. Jeszcze jeden przykład na american dream zrodzony w wyniku dobrej idei i twardej pracy. 11 października 1844 w rodzinie niemieckiego emigranta Heinza przychodzi na świat syn, który dostaje imię Henry John. Studiuje na college‘u w Pittsburghu a jednocześnie pracuje w cegielni ojca. Ale już wcześniej objawia niesłychany talent do handlu. 8-letni chłopiec sprzedaje tarty chrzan z przydomowego warzywniaka. Później mając 12 lat staje się posiadaczem konnej furmanki i stałej listy klientów. Toteż cegielnia nie leży w obszarze jego głównych zainteresowań. W wieku 25 lat Henry Heinz wraz ze swoim przyjacielem Clarensem Noble wchodzi w prawdziwy biznes. Sprzedaje tarty chrzan, a produkt pakuje w słoiki z przezroczystego szkła, podczas gdy konkurenci ukrywają chrzan w ciemnych butelkach, w których nie widać włókien i nie przetartych kawałków. Jakość musi być widoczna - ta zasada będzie towarzyszyła Heinzowi przez całe życie. Mało tego. Podczas gdy większość produktów sprzedawana jest w anonimowych opakowaniach, Heinz idzie inną drogą. Tworzy firmową butelkę.

Czytaj dalej..
Wódka z krainy Nokii

Wódka z krainy Nokii

W 1970 na rynek fiński trafia nowy alkohol produkowany przez Altia Corporation of Finland. To państwowa wytwórnia alkoholu istniejąca od 1888 w Rajamäki. Rocznie produkuje 54 mln l alkoholu, w tym znaną Finom wódkę o nazwie Koskenkorva. To nazwa destylarni w miejscowości Koskenkorva. Tym razem Finowie chcą nowym produktem zawojować świat, a przede wszystkim Amerykę. Nowa wódka o zawartości 40-60 proc. alkoholu produkowana jest ze spirytusu jęczmiennego, wytwarzanego z wyselekcjonowanych 6-rzędowych źdźbeł jęczmienia dojrzewających w promieniach nie zachodzącego przez kilka tygodni Słońca Północy (Midnight Sun).

Czytaj dalej..
Golę się więc jestem

Golę się więc jestem

Południowy Boston. Listonosz, który 15 listopada 1904 roku wchodzi po krętych schodach na pierwsze piętro nad sklepem rybnym nawet nie przypuszcza, że niesie niezwykle ważną przesyłkę. Szara koperta zaadresowana do American Safety Razor Company zawiera patent nr US 775134. Jego odbiorcą jest człowiek, którego nazwisko dziś wymawiane jest często nieświadomie na całym świecie – King C. Gillette. Realizator idei, która miała odmienić jego życie.

Czytaj dalej..
Jak posmarujesz, tak pojedziesz - Masło

Jak posmarujesz, tak pojedziesz - Masło

Na śniadanie bułeczka, obowiązkowo z masłem – mówi pani Edyta, stała klientka niewielkich delikatesów w jednej z zielonogórskich dzielnic. Większość z nas tradycyjnie używa masła do smarowania pieczywa. I nie przypuszcza, że w pamiętającej puste półki PRL, wolnorynkowej obecnie Polsce, można mieć problem z kupnem tak podstawowego produktu, jak PRAWDZIWE masło.

Czytaj dalej..
Lodowy bój

Lodowy bój

Z analiz przeprowadzonych na zlecenie koncernów spożywczych wynika, że na jedną osobę przypada rocznie ok. czterech pudełek lodów o litrowej pojemności. A to dopiero początek. Analitycy przewidują, że lodowy boom wciąż jeszcze przed nami, co powoduje, że producenci prześcigają się w pomysłach i sposobach walki o klienta.

Czytaj dalej..
Top 10 - Myte do czysta

Top 10 - Myte do czysta

Mając do wyboru cały wachlarz propozycji rynku kosmetyków do mycia, można dojść do wniosku, że procedura mycia wcale nie jest taka prosta, jak na co dzień się wydaje. Producenci kosmetyków oferują co rusz nowości, które są coraz bardziej specjalistyczne: peelingi do mycia, żele do każdego rodzaju cery, pianki, rozmaite mydła. Przeznaczamy coraz więcej środków na specyfiki do mycia. Zmieniają się także nasze upodobania odnośnie do wielkości opakowania – zdecydowanie wolimy kupować te większe.

Czytaj dalej..
Okienne szaleństwo

Okienne szaleństwo

Najnowsze analizy ośrodka badawczego MEMRB pokazują, że w ubiegłym roku na płyny do mycia okien wydaliśmy 96,2 mln zł, z czego 30,4 proc. przypadło na płyn do mycia szyb Clin, 22,2 proc. na MrMuscle oraz 17,4 proc. na Ajax. Ze środków, które nie zdobyły zaufania klientów, należałoby wymienić płyny Tytan oraz Ludwik – każdy z nich stanowił po 0,3 proc. całości sprzedaży tego typu produktów.

Czytaj dalej..
TOP 10 -- Z blaskiem na głowie

TOP 10 -- Z blaskiem na głowie

Piękne, lśniące włosy, sprężyste, puszyste i pełne życia to ozdoba każdej głowy i marzenie kobiet. Mogą takie być, gdy są dobrze odżywione i zregenerowane. Ale wystarczy spojrzeć na sklepową półkę z odżywkami, żeby dostać zawrotu głowy. Tylko jedna marka oferuje kilkanaście różnych rodzajów odżywek. Nasz ranking Top 10 pokazuje, że największy udział wartościowy w rynku mają trzy z nich: Pantene Pro-V, Gliss Kur i Elsève.

Czytaj dalej..
Inspektor z termometrem

Inspektor z termometrem

Czystość w sklepie, terminy ważności produktów oraz aktualne książeczki zdrowia pracowników – na to najczęściej zwracają uwagę inspektorzy sanepidu podczas kontroli placówek spożywczych. Ci, którzy nie przestrzegają przepisów, mogą się liczyć z mandatem nawet 5000 zł. A kontrolerzy są skrupulatni i sprawdzają wszystko, począwszy od ręczników papierowych w toalecie, po temperaturę w ladach chłodniczych i lodówkach.

Czytaj dalej..
Top 10 - wódki

Top 10 - wódki

Kochał ją Picasso... Wódka… Do jej wielkich miłośników należał m.in. Pablo Picasso. Ma swoich zwolenników nie tylko w Polsce. Na świecie co sekundę sprzedaje się na 16 półlitrowych butelek polskiej wódki. Ale to Polska zajmuje czwarte miejsce pod względem sprzedaży wódki, zaraz po Rosji, Stanach Zjednoczonych i Ukrainie. Wydajemy na nią 7 mld złotych rocznie…

Czytaj dalej..
Top 10 - Czekoladowa rozkosz....

Top 10 - Czekoladowa rozkosz....

Surowe serca miękną, odnawiają się uczucia, na twarzach pojawia się ciepły i serdeczny uśmiech – a wszystko za sprawą… pralin właśnie. Tak dzieje się w pełnym magii filmie pod tytułem „Czekolada” w reżyserii Lassego Hallströma. W świecie filmu praliny leczą ludzkie serca i dusze, topią lody i zbliżają ludzi. Ale czy tak nie jest też w naszej rzeczywistości?

Czytaj dalej..
Z sukcesem po zdrowie

Z sukcesem po zdrowie

Wody, soki i napoje – Polacy coraz chętniej sięgają po to, co orzeźwia i gasi pragnienie. Na jaką kwotę szacowany jest rynek tych produktów?

Czytaj dalej..
Spragnieni niech piją, ale nie w sklepie - Picie pod sklepem

Spragnieni niech piją, ale nie w sklepie - Picie pod sklepem

W upał pić się chce, wiadomo... Amatorzy trunków z procentami czasem są tak spragnieni, że piwo muszą wypić koniecznie już w sklepie, ewentualnie przed sklepem. – Ja już nie wiem, co z nimi robić – skarży się pani Anna Krupiak z jednego z osiedlowych sklepików na warszawskich Bielanach. – Boję się, że ciągle będę miała na karku policję albo straż miejską. Podobno można za to nawet stracić koncesję. Ale co ja mam z tymi pijącymi zrobić? – pyta pani Anna.

Czytaj dalej..
Wróżby z gwiazd

Wróżby z gwiazd

Wróżenie z gwiazd czyli astrologia jest swojego rodzaju połączeniem nauki z duchowością. Niektórzy laicy utożsamiają z astrologią wszelkie okultystyczne działania, przyjmując, ż każdy, kto zajmuje się okultyzmem, automatycznie staje się astrologiem. Tymczasem prawda jest inna. Astrologia to najprawdopodobniej najbardziej specjalistyczna i techniczna gałąź okultyzmu, wymagająca uzdolnień matematycznych i precyzyjnego, dedukcyjnego rozumowania.

Czytaj dalej..
Top 10 - Aromatyczna energia w filiżance

Top 10 - Aromatyczna energia w filiżance

Poranek bez dobrej, aromatycznej kawy? Niewielu jest w stanie to sobie wyobrazić. I słusznie, bo filiżanka kawy pobudza zmysły, podnosi aktywność i wydajność w pracy oraz daje chęć do życia. Dlatego od lat ludzie delektują się jej smakiem i aromatem.

Czytaj dalej..
Nasza ulubiona herbata…

Nasza ulubiona herbata…

Jak podają dane zgromadzone przez MEMRB, na herbaty ekspresowe od marca 2007 do lutego 2008 wydaliśmy 924 mln złotych z czego 26 proc. przypadło na herbaty ekspresowe Lipton, 19 proc. na ekonomiczną herbatę Saga i 7 proc. na herbaty Vitax. Rynek herbat jest rynkiem bardzo dynamicznym i stale rozwijającym się. Polacy coraz chętniej sięgają po najbardziej egzotyczne smaki i gatunki.

Czytaj dalej..
Top 10 - Czekolady z orzechami

Top 10 - Czekolady z orzechami

Od wieków czekolada rozbudza zmysły i osładza życie. Jakiż byłby świat, gdyby na półkach sklepowych zabrakło ulubionej czekolady? Strach pomyśleć. Na szczęście jest jej tak dużo, że z pewnością nie grozi nam taki scenariusz.

Czytaj dalej..
Dżentelmen z cygarem

Dżentelmen z cygarem

Gośćmi którzy odwiedzili reprezentacyjny sklep z cygarami w Genewie są królowie, książęta, milionerzy i gwiazdy filmu: Michel Piccoli, Jackie Stuart, Jean Michel Jarre, książę Danii – Henryk, Artur Rubinstein, Ted Kennedy, Aga Khan, Arystoteles Onassis, Trocki, szach Persji, książę Rainier, Lino Ventura, Orson Welles, Peter Ustinov, Jean Paul Belmondo, Charles Bronson i Elvis Presley. I choć Davidoff twierdził, że cygaro znaczy więcej niż kobieta, to i tych u niego nie brakowało: Ursula Andress, Brigitte Bardot, Gina Lolobrigida, Jeanne Moreau.

Czytaj dalej..