Kwiaty we włosach - rynek kosmetyków do pielęgnacji i stylizacji włosów

Kwiaty we włosach - rynek kosmetyków do pielęgnacji i stylizacji włosów

Niezależnie od koloru czy skrętu, włosy powinny lśnić. Codziennie miliony Pań chce, by ich włosy były lekkie, puszyste, pełne blasku. Na wieczór warto wyczarować coś wyrafinowanego. Branża kosmetyków do pielęgnacji i stylizacji włosów stara się zapewnić możliwie szeroką ofertę, by każde pragnienie, nawet najbardziej wymagającej klientki, było zaspokojone. Na rynku pojawiają się zupełnie nowe produkty. Ich skład to często, oprócz substancji myjących, mieszanka jedwabiu, protein oraz witamin.

Czytaj dalej..
Czysta metamorfoza

Czysta metamorfoza

Marketing to jedna z odmian współczesnej magii. Im sprawniejszy magik, tym większe uznanie publiczności. Dotyczy to także rynku alkoholi, na którym ostatnimi czasy dokonano arcyciekawej przemiany… wódek gatunkowych w czyste.

Czytaj dalej..
Potargane, ale z k(l)asą - Pielęgnacja i stylizacja włosów

Potargane, ale z k(l)asą - Pielęgnacja i stylizacja włosów

Splecione w warkocz lub upięte w kok? Zapomnijcie o tym! Dziś włosy muszą sterczeć, falować lub prosto spływać na ramiona, czarując swoim blaskiem. Pożądanego efektu nie uzyskamy jednak bez odpowiednich kosmetyków. Dlatego właśnie środki do pielęgnacji i stylizacji włosów tak dobrze się sprzedają, a kategoria poszerza się o coraz to nowsze i bardziej rewolucyjne produkty. Czy faktycznie warto mieć je na półce? To jedno z tych pytań, na które odpowiedź jest oczywista.

Czytaj dalej..
Piękno z tubki - ekskluzywna pielęgnacja ciałą

Piękno z tubki - ekskluzywna pielęgnacja ciałą

Nawet najpiękniejsze z kobiet uważają, że w ich sylwetce stale jest coś do poprawienia. To właśnie im wychodzi naprzeciw firma Eveline Cosmetics z nową serią kosmetyków antycelluiltowych i wyszczuplających Slim Extreme 3D Professional. Już po miesiącu okazała się ona prawdziwym hitem na półce z nowoczesnymi kosmetykami!

Czytaj dalej..
Letnia pielęgnacja - rynek dezodorantów, kosmetyków słonecznych, wyszczuplających i męskich w Polsce

Letnia pielęgnacja - rynek dezodorantów, kosmetyków słonecznych, wyszczuplających i męskich w Polsce

Wchodząc kilka razy dziennie do łazienki nie zdajemy sobie sprawy, ile kosmetyków zużywamy. Kilka lat temu niedostępne w sklepach w tak szerokim asortymencie, obecnie kuszą kolorami, zapachami, rodzajami. Kosmetyki do pielęgnacji ciała są dla wielu osób nie tylko koniecznością związaną z codzienną higieną. Wiele z nich stało się czymś więcej. Posiadanie w łazience markowych kosmetyków świadczy o stosunku do życia. Wielu producentów stara się, by ich produkty utożsamiane były z nowoczesnością, aktywnością, luksusem i dobrym smakiem. Dlatego coraz częściej słyszy się na przykład o kosmetykach dla aktywnych. Dzięki zastosowaniu nowych nut zapachowych i technologii produkcji na rynku pojawia się coraz większa oferta dla nastolatków i ludzi młodych.

Czytaj dalej..
Klub milionerów

Klub milionerów

Gdy z tym ostatnim nie mam z reguły problemu – ktoś zdobył nagrodę bądź nie – to już z danymi dotyczącymi sprzedaży mam wątpliwości, zwłaszcza gdy pochodzą one od samego zainteresowanego. Wątpliwości w takich sytuacjach mamy pewnie wszyscy, dlatego chętnie sięgamy po dane publikowane przez niezależne firmy badawcze.

Czytaj dalej..
Szkocka lekcja (do odrobienia)

Szkocka lekcja (do odrobienia)

Zawsze z szacunkiem patrzę na dumnych ze swojej tradycji i kultury Szkotów, podkreślających na każdym kroku odrębność od innych nacji. Szczególnie pozostałych Brytyjczyków.

Czytaj dalej..
Gonić samogony

Gonić samogony

Rynek nielegalnych alkoholi niewątpliwie w znacznym stopniu uszczupla wpływy do państwowego budżetu. Zaostrzenie kontroli na pewno nie zlikwiduje tego procederu. Rozsądnym rozwiązaniem byłoby krzewienie kultury picia, lecz na samą myśl o tym państwo jeżysię dziesiątkami przepisów i ograniczeń.

Czytaj dalej..
Kariera płatków śniadaniowych

Kariera płatków śniadaniowych

Ellen White jest zaangażowana w zagadnienia zdrowia i stanowi duszę projektu. Ostrzega przed szkodliwym działaniem tytoniu i alkoholu. Zaleca zdrowe pożywienie oraz przebywanie na słońcu, a także rozsądne dysponowanie czasem podzielonym na pracę i wypoczynek. Sponsorami instytutu są między innymi małżonkowie John i Ann Jeannette Kellogg.

Czytaj dalej..
HOP, SZKLANKĘ PIWA!

HOP, SZKLANKĘ PIWA!

Gdyby Polska leżała na gorącym południu Europy, dawno już byśmy pili więcej piwa niż nasi sąsiedzi. Browary wierzą jednak, że utrzymująca się dynamika wzrostu sprzedaży piwa w Polsce pozwoli nam szybko dobić do średniego poziomu spożycia na naszym kontynencie.

Czytaj dalej..
SPAGHETTI dla wszystkich! Makarony

SPAGHETTI dla wszystkich! Makarony

Dużo prędzej niż języka włoskiego Polacy uczą się jedzenia makaronów. Mimo to nadal wleczemy się w ogonie Europy pod względem wielkości ich spożycia. I właśnie to pozwala mieć nadzieję na przyspieszenie tempa wzrostu sprzedaży tego produktu. „Cena czy jakość?”

Czytaj dalej..
Spleśniałe, a dobre

Spleśniałe, a dobre

Wino, oliwki i... oczywiście ser. Najlepiej pleśniowy. To zestaw, któremu trudno się oprzeć. Znawcy serów – Francuzi – powiadają, że najlepszy obiad składa się z kawałka chleba i sera. A wiedza o serach to poważna nauka. Podobno poświęcono mu niejedno posiedzenie Francuskiej Akademii Gastronomicznej. W 1928 roku Akademia wydała werdykt: sery powinny być podawane jako oddzielna część obiadu. Po daniu głównym. Przed owocami i deserami.

Czytaj dalej..
Legalne dopalacze

Legalne dopalacze

Rynek napojów energetyzujących i izotonicznych w Polsce wart jest ponad 220 milionów złotych rocznie.

Czytaj dalej..
The Dalmore najdroższa na świecie

The Dalmore najdroższa na świecie

Na początku lat dziewięćdziesiątych jedną z whisky Dalmore, 62-letnią, sprzedano na aukcji za blisko 26 tysięcy funtów. W 2005 roku ktoś kupił ją w londyńskim barze za 30 tysięcy w tej samej walucie. I wypił. Kupiec pozostał anonimowy.

Czytaj dalej..
Aromatyczne dziedzictwo

Aromatyczne dziedzictwo

To Karaiby. Są też kraje, i to całkiem bliskie, których armie nie istniałyby bez rumu. Mowa o brytyjskiej marynarce wojennej, a także – choć w mniejszym stopniu – amerykańskiej. My kojarzymy rum z jego fatalną, olejkową wersją pod postacią wyrobów typu señorita lub jamajka. Państwo truło nas takimi wyrobami przez kilkadziesiąt lat, w dodatku zniekształcając na pokolenia nasze pojęcie o tego typu wyrobach.

Czytaj dalej..
Pogranicze w ogniu

Pogranicze w ogniu

Za wygłoszenie w Peru opinii, że pisco jest chilijskie, można zginąć. Za przeciwne stwierdzenie w chilijskiej dolinie Elqui można porządnie zarobić w zęby. Wojna o pisco trwa i ma się nadzwyczaj dobrze. Może trwać jeszcze stulecia, bo jest nierozwiązywalna. Nie ma natomiast żadnego znaczenia dla patrzących z boku fachowców. Chile już dawno wygrało spór. I nie pomoże tu nawet wstawiennictwo Fidela Castro i Hugo Chaveza.

Czytaj dalej..
Herba Devynia Tajemnice natury

Herba Devynia Tajemnice natury

Receptura „Herba Devynia” jest znana od wieków. Ludzie zawsze wierzyli w magiczną moc roślin: przechowywali suszone zioła, mielili je, sporządzali magiczne napary, palili pęczki ziół, próbując uchwycić w ten sposób „ducha” roślin.

Czytaj dalej..
Latynoska dusza, amerykańska technologia

Latynoska dusza, amerykańska technologia

Piękno leży w prostocie. Dowód? Daiquiri. To jeden z najprostszych, a jednocześnie najznamienitszych koktajli na świecie. Połączenie latynoskiej duszy i amerykańskiej technologii.

Czytaj dalej..
Pieniadze w płomieniach

Pieniadze w płomieniach

Producenci zniczy na Wszystkich Świętych przygotowują się przez cały rok. Sprzedaż zaczyna się już we wrześniu, ale o prawdziwym boomie mówić można w październiku. Wtedy znicze są wszędzie: w marketach, mniejszych sklepach, na straganach. Jakie znicze najchętniej kupują klienci i gdzie znaleźć dla nich miejsce w sklepie?

Czytaj dalej..
Cygarowe eldorado

Cygarowe eldorado

Kilkaset gatunków cygar, cygaretek i papierosów, humidory z ponad tysiąc złotych i... ogromna pasja. Tak wygląda jedna z najlepszych trafik w Polsce

Czytaj dalej..
Lodowy czar

Lodowy czar

Zaczyna się lato i zaczyna się także istny szał na lody i wszelkie desery lodowe. Jak kształtuje się rynek tych zimnych słodkości na przestrzeni ostatnich dwóch lat? Co sprzedaje się lepiej, a czego klienci nie lubią? Sprawdźmy…

Czytaj dalej..
Kierunek Design

Kierunek Design

Który z materiałów, według Pana, najwierniej oddaje przekaz wyobraźni przestrzennej? A który z nich ma największe możliwości? W swoich pracach myślę o kontekście, w którym zaistnieje mój produkt, w wyobraźni umieszczam go w przestrzeni, w której znakomicie zafunkcjonuje w postaci mocnego akcentu, czy też zniknie wkraczając w sferę intymną użytkownika.

Czytaj dalej..
Z dużej butli wielkie mycie

Z dużej butli wielkie mycie

Zmywarki coraz śmielej zdobywają kuchnie w polskich domach. Mimo to sprzedaż płynów do naczyń nie słabnie.

Czytaj dalej..
Niesamowita kreska

Niesamowita kreska

W przeciwieństwie do wzornictwa, design ostatnio zawojował świat. Stał się bardzo popularnym słowem, odnoszę wrażenie, że często nadużywanym. Jest to w prawdzie bardzo szeroko rozumiane pojęcie, wiele się w nim zawiera- może jak dla mnie za dużo, bo lubię prostotę i minimalizm.

Czytaj dalej..
W sprawie Starego Rynku

W sprawie Starego Rynku

Przy rynku nie ma tego podziału, na tyły tych budynków każdy może wejść, brakuje tu wyraźnej granicy. Weźmy na przykład Piotrkowską i ostatnie morderstwo, załóżmy, że idziemy tą ulicą i coś się wydarza – kradzież, pobicie, cokolwiek, bandyta zaczyna uciekać

Czytaj dalej..
Bez Starego Miasta jesteśmy nigdzie i znikąd

Bez Starego Miasta jesteśmy nigdzie i znikąd

O zdanie nie mogłam nie zapytać architekta Marka Diehla, który w sprawach miasta głos zabiera często i bardzo dosadnie, a którego krytyczne, trafne obserwacje i wypowiedzi wywołują niejednokrotnie wiele kontrowersji

Czytaj dalej..
Czyścimy bez końca

Czyścimy bez końca

Polacy jak mało który naród na świecie dbają o czystość butów. Tak przynajmniej wynika z analizy danych sprzedażowych środków do pielęgnacji obuwia

Czytaj dalej..
Sprawdź ile zarabiają inni!

Sprawdź ile zarabiają inni!

Czy w handlu można dobrze zarobić? Gdzie płacą najwięcej?

Czytaj dalej..
Czy klienci odpłyną do sieci?

Czy klienci odpłyną do sieci?

Ziejące pustką markety i przeciążone serwery sklepów internetowych. Czy taki będzie obraz polskiego handlu za kilka lat? Polacy coraz bardziej przekonują się do zakupów w sieci. Szacuje się, że wśród Polaków korzystających z internetu aż 33 proc. robi zakupy w sieci, co niespodziewanie stawia nas wśród liderów pośród innych krajów europejskich.

Czytaj dalej..
Słodkie kuszenie - rynek słodyczy w Polsce

Słodkie kuszenie - rynek słodyczy w Polsce

Czym można zastąpić słodycze? Specjaliści do spraw zdrowego odżywiania i twórcy najróżniejszych diet podają szereg możliwości. Jednakże ani owoce ani dietetyczne kanapki nie zdają tutaj egzaminu. W naszym zabieganym świecie po prostu trudno przeżyć dzień bez „czegoś słodkiego”

Czytaj dalej..
Akcja „Znicz w sklepie!”

Akcja „Znicz w sklepie!”

Dni wrześniowego szaleństwa już za nami. Zeszyty, kredki i inne artykuły szkolne już znalazły się w tornistrach uczniów. Teraz przyszła pora na sprzedaż zupełnie innego towaru.

Czytaj dalej..
Kradną u siebie

Kradną u siebie

Ponad 35 mln euro ukradli ze sklepów w ubiegłym roku Europejczycy. Tak wynika z raportu Centem for Retail Research. Przez złodziei Polska traci co roku ok. 1,29 proc. przychodów.

Czytaj dalej..
Kupcy z całego kraju, łączcie się!

Kupcy z całego kraju, łączcie się!

Duży może więcej - z tym hasłem zgadzają się niemal wszystkie organizacje kupieckie. Nim starają się zachęcić swoich potencjalnych członków do wstąpienia w szeregi stowarzyszeń. Zdarza się jednak tak, że oprócz hasła nie dają nic więcej. W Polsce przyszedł, więc czas na stworzenie jednej prężnej organizacji, która wspólnym głosem zadba o interes firm handlowych.

Czytaj dalej..
E-masło przychodzi samo

E-masło przychodzi samo

W zamożnych domach codzienne sprawunki przynosiła kiedyś do domu gosposia. Teraz może robić to goniec z internetowego sklepu. Chętnych na taką usługę powoli przybywa, ale nie wszystkie duże sklepy zdecydowały się na sprzedaż chleba i pietruszki on-line. Te, które to zrobiły – zaczynają liczyć zyski.

Czytaj dalej..
Zając, wyskakuj ze sklepu!

Zając, wyskakuj ze sklepu!

Czekoladowe zające i jajeczka, ozdobnie opakowane cukierki i bazie na bombonierkach. Podczas gdy my będziemy jeść wielkanocne śniadanie, produkty te już powinny znikać ze sklepowych półek. Po świętach nikt już przecież nie kupi czekoladowego zająca. Jak więc się go pozbyć?

Czytaj dalej..
ZAOPATRZENIE z prognozą w ręku - handel w upały

ZAOPATRZENIE z prognozą w ręku - handel w upały

Tegoroczne lato zapowiada się wyjątkowo gorąco i sucho. Już teraz warto pomyśleć o zaopatrzeniu sklepów i hurtowni w wodę, piwo i lody, tak żebyśmy nie musieli szukać towaru w największe upały. Jak to zrobić? Najlepiej oglądać prognozy pogody.

Czytaj dalej..
Czy nie zapomniałeś, że jesteś częścią Ziemi?

Czy nie zapomniałeś, że jesteś częścią Ziemi?

W kawiarni „mała litera” w budynku odbyły się niedawno jednodniowe warsztaty prowadzone przez Łukasza Nowackiego z Fundacji Transformacja. Wydarzenie poświęcone było twórczości Fuller’a, a jednocześnie ściśle wiązało się z niedawno powstałą fundacją. Osoby, które brały udział w warsztatach obejrzały projekcję wywiadu z amerykańskim architektem, uczestniczyły w panelu dyskusyjnym „Doing MORE with LESS” oraz konstruowały kopułę geodezyjną.

Czytaj dalej..
Cień sylwetki Ross’a Lovegrove’a

Cień sylwetki Ross’a Lovegrove’a

Ross Lovegrove lider wzornictwa przemysłowego na świecie. Swoją karierę rozpoczął w latach 80, projektując dla Apple Computers i Sony. Jego prace znajdują się w najważniejszych Muzeach świata np. Museum w Londynie, Centre Pompidu w Paryżu czy Museum of Modern Art w Nowym Jorku.

Czytaj dalej..
Kawowy zawrót głowy - rynek kawy w Polsce

Kawowy zawrót głowy - rynek kawy w Polsce

Kawa dla wielu osób ma w sobie coś romantycznego, jest nie tylko elementem porannego przebudzenia, ale i czymś więcej. Picie kawy może kojarzyć się z chwilami spędzonymi z przyjaciółmi, urlopem czy domem. Każdy człowiek to inny świat. Może się zdarzyć, że filiżanka kawy wypita w towarzystwie kogoś szczególnego zostanie zapamiętana do końca życia. W Polsce zmieniają się przyzwyczajenia Polaków co do sposobów picia i parzenia kawy. Coraz częściej spotkać można w prasie kobiecej przepisy na rozmaite sposoby jej przyrządzania. Do świata kawy wkraczają nowe zwyczaje.

Czytaj dalej..
Kawa rozpuszczalna

Kawa rozpuszczalna

Według ACNielsen rynek tradycyjnej kawy rozpuszczalnej wart był w okresie badawczym od czerwca 2005 do maja 2006 - 602.660.280zł. W tym okresie sprzedano 2.506.312,07 kg tej kawy. Segment kawy rozpuszczalnej zajmuje 11,5% pod względem ilości oraz 35,4% pod względem wartości sprzedaży w rynku kawy ogółem. Kawę rozpuszczalną tradycyjną najczęściej kupujemy w hipermarketach (32,6%) oraz w supermarketach (27,1%) – dane za okres czerwiec’05 - maj’06, ujęcie wartościowe. Na handel tradycyjny przypada 40,3% sprzedaży, z czego średnie sklepy spożywcze generują 15,7%, małe sklepy spożywcze 13,8%, duże sklepy spożywcze 10% a winno cukiernicze tylko 0,8%.

Czytaj dalej..
Herbata – dzieło sztuki

Herbata – dzieło sztuki

Herbata jest dziełem sztuki”. Kakuzo Okakura, japoński erudyta i esteta, autor słynnego dzieła „Księga herbaty”, wypowiedział te słowa na przełomie XIX i XX w. Dzisiaj jego pogląd dzielą miliony ludzi na całym świecie, a obserwując rodzimy rynek herbaty nie sposób nie zauważyć, że również polscy konsumenci w coraz większym stopniu doceniają zalety tego napoju.

Czytaj dalej..
Komfort i bezpieczeństwo: Wyposażenie domu seniora

Komfort i bezpieczeństwo: Wyposażenie domu seniora

Zadbaj o komfort i bezpieczeństwo seniorów, wybierając odpowiednie wyposażenie domu, takie jak ergonomiczne materace z pamięcią, bezpieczne kabiny prysznicowe i funkcjonalne wanny z hydromasażem. Stwórz przytulne wnętrza z dbałością o detale, które ułatwią codzienne funkcjonowanie i poprawią jakość życia osób starszych.

Czytaj dalej..
Dialog z Designem

Dialog z Designem

Codziennie pomagają nam w życiu, chociażby dlatego że oświetlają nam przestrzeń, nie mówiąc już np. o poprawie nastroju. Jeśli do tego dodamy jeszcze dobrą formę, przemyślaną konstrukcję i odpowiednią barwę światła to można powiedzieć że jest to dla nas przedmiot idealny wręcz niezastąpiony.

Czytaj dalej..
Burza w szklance mleka

Burza w szklance mleka

Mieliśmy być krajem mlekiem płynącym, w którym eksporterzy produktów nabiałowych zbijaliby fortuny. Po kilku dobrych latach piękny sen się skończył i grozi nam prawdziwa mleczna powódź. W ciągu zaledwie kilkunastu miesięcy drastycznie wyhamowała dynamika eksportu. Jednocześnie tylko w ciągu trzech pierwszych kwartałów zeszłego roku import serów, jogurtów i masła wzrósł aż o 39 procent! Co czeka polską branże nabiałową?

Czytaj dalej..
Mała czarna pożądana! - Raport Kaw

Mała czarna pożądana! - Raport Kaw

Nowoczesne kawiarnie, nieprzebrane bogactwo gatunków oraz zwykła moda sprawiają, że Polacy piją coraz więcej kawy. By zarobić na nich krocie, nie wystarczy zaoferować zwykłą „mieloną” czy popularną „rozpuszczalną”. Każda z nich musi się czymś wyróżniać. Współczesny konsument wie bowiem, czego chce. Jest coraz bardziej wyedukowany i nie kupuje już po prostu kawy, lecz poszukuje odpowiadających mu gatunków. Zdaniem specjalistów coraz więcej Polaków sięgać będzie po droższe kawy. A na tych zarobić można najwięcej!

Czytaj dalej..
Odkryj zalety mebli z drewna sosnowego

Odkryj zalety mebli z drewna sosnowego

Meble z drewna sosnowego to połączenie wytrzymałości, łatwości obróbki i ekologiczności, które sprawia, że doskonale nadają się zarówno do domów, jak i biur. Wybierając sosnowe elementy wyposażenia, inwestujesz w trwałość oraz wspierasz zrównoważony rozwój.

Czytaj dalej..
Najlepiej smakuje po...

Najlepiej smakuje po...

Palenie zabija! Palenie powoduje choroby serca! - mimo krzyczących z opakowań papierosów groźnych ostrzeżeń, papierosy sprzedają się w Polsce dobrze. Choć mamy zdolność do szybkiego przyjmowania zachodnich wzorców, to jak na razie przed modą na niepalenie skutecznie się bronimy. Polski rynek tytoniowy pozostaje wciąż bardzo atrakcyjny dla wielkich koncernów tytoniowych. Biją się o niego, nie tylko między sobą ale i z podwyższającym akcyzę na ich wyroby rządem.

Czytaj dalej..
Globalna rewolucja na talerzu - rynek zup, bulionów, dań gotowych, sosów, fixów i pieczywa chrupkiego w Polsce

Globalna rewolucja na talerzu - rynek zup, bulionów, dań gotowych, sosów, fixów i pieczywa chrupkiego w Polsce

Życie w dzisiejszych czasach bardzo przyspieszyło. W rodzinach, w których oboje rodzice pracują, tradycyjne gotowanie jest bardzo trudne. Są panie domu, które przygotowują posiłki na kolejny dzień późnym wieczorem, jednak większości brakuje już na to energii. Z pomocą przychodzą zazwyczaj babcie, opiekunki i dochodzące gospodynie. Coraz więcej osób wybiera jednak dania gotowe.

Czytaj dalej..
Polak piecze sam

Polak piecze sam

Choć w naszym kraju nie brakuje cukierni, Polacy wciąż sami chcą piec ciasta. Zapach świeżych wypieków pojawia się w naszych domach najczęściej w okolicy świąt. Teraz przed Wielkanocą wzrośnie więc sprzedaż ciast i deserów w proszku ułatwiających przygotowanie smakołyków.

Czytaj dalej..
Mleczny sukces

Mleczny sukces

Żadne praliny, batoniki czy cukierki nie zastąpią prawdziwej tabliczki czekolady. Jeden z najbardziej podstawowych produktów z półki ze słodyczami ma się całkiem nieźle. Stabilną pozycję czekolady potwierdzają badania.

Czytaj dalej..
Pogoń marmolady

Pogoń marmolady

Dżemowym eldorado można nazwać polski rynek produktów, do którego zaliczają się między innymi konfitury czy marmolady. Jemy ich coraz więcej. Najwyraźniej poszerzyć też trzeba będzie w sklepach półki z prażonymi owocami bo i o nie klienci pytają coraz częściej.

Czytaj dalej..
Rynek mrożonek

Rynek mrożonek

W kategorii mrożonek ACNielsen monitoruje sprzedaż: pizzy, frytek i produktów na bazie ziemniaka. Produkty te w okresie sierpień’05-lipiec’06 wygenerowały łącznie sprzedaż o wartości ponad 316 milionów PLN. Najważniejszym segmentem pod względem wartości sprzedaży w tak zdefiniowanej kategorii mrożonek jest pizza.

Czytaj dalej..
Rynek przetworów rybnych

Rynek przetworów rybnych

Rynek przetworów rybnych tworzy kilka grup produktowych: śledzie chłodzone, ryby w puszkach oraz sałatki rybne. W okresie sierpień’05 – lipiec’06 Polacy zakupili ponad 57 tys. ton tych produktów, wydając na ten cel niemal 696 mln zł. To o 8,2% więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Największą grupą na tym rynku są ryby w puszkach, które odpowiadają za 60% obrotu wartościowego i 58% ilościowego. Grupa ta dynamicznie zwiększa wartość sprzedaży, ostatnio o 7,3% rok do roku.

Czytaj dalej..
Ekskluzywna pleśń

Ekskluzywna pleśń

Sklepy detaliczne* sprzedają rocznie prawie 6 ton sera pleśniowego (sierpień 2005 – lipiec 2006), co oznacza, że statystyczny Polak zjada ok. 150g rocznie. Jest to mniej więcej jedno średnie opakowanie. To bardzo mało w porównaniu z innymi segmentami sera.

Czytaj dalej..
Światowy Dzień Mleka

Światowy Dzień Mleka

Jak sie okazuje nawet mleko może mieć swój wielki dzień w roku. Organizatorem tego ogólnopolskiego święta jest znana spółdzielnia mleczarska SM Mlekovita. Dla uczestników oraz gości imprezy przewidziano nie tylko liczne atrakcje artystyczne, ale także konkursy z nagrodami oraz degustacje najróżniejszych mleczarskich produktów.

Czytaj dalej..
Spaghetti czy risotto

Spaghetti czy risotto

Badanie rynku makaronów jest ogromnym wyzwaniem dla firmy badawczej. Rynek ten charakteryzuje się ogromną ilością producentów - rejestrowana jest sprzedaż dla kilkuset firm. Często są to małe, rodzinne firmy produkujące makarony na potrzeby lokalnego rynku dystrybuując swoje produkty tylko na obszarze kilku lub kilkunastu powiatów, czy jednego województwa.

Czytaj dalej..
Mrożonki pełne natury

Mrożonki pełne natury

Mrożonki, w skład których możemy zaliczyć mrożone warzywa, dania gotowe, mieszanki, owoce, zupy oraz warzywa przetworzone są kategorią rosnącą od wielu lat. W ciągu ostatnich 12 miesięcy, czyli w okresie od września 2005 do sierpnia 2006, w porównaniu do takiego samego okresu rok wcześniej, rynek ten odnotował 8,4% wzrostu wielkościowego i 9,4% wartościowego.

Czytaj dalej..
Mała czarna zawsze w cenie

Mała czarna zawsze w cenie

Są takie produkty, na które zawsze będzie ogromny popyt. Należy do nich należy kawa, bez której nie wyobrażamy sobie przecież poranka.

Czytaj dalej..
Filiżankowe imperium

Filiżankowe imperium

Jest rok 1927, kiedy w niewielkim Goleszowie (Śląsk Cieszyński) jego mieszkaniec – Alojzy Mokrysz otwiera sklep kolonialny. U Mokrysza można kupić wiele różności, w tym kawę. Wkrótce firma powiększa się o restaurację, a potem betoniarnię. Pod niezmienioną nazwą rodzinny interes przetrwa przez trzy następne pokolenia. Mija wojna, później siermiężne czasy PRL-u. Kiedy w 1990 dochodzi do transformacji ustrojowej Kazimierz Mokrysz, wnuk pierwszego właściciela, przekazuje firmę małżonce.

Czytaj dalej..
Słony biznes

Słony biznes

Paprykowe, serowe i z cebulką – chipsy należą do najlepiej sprzedających się produktów w segmencie słonych przekąsek. Jednak na dynamicznym wzroście całej kategorii, starają sie też zarobić producenci paluszków i orzeszków. Czy oferowane przez nich innowacje mają szansę odnieść sukces?

Czytaj dalej..
Król gumowych misiów

Król gumowych misiów

Rok 1893 przynosi światu niewiele sensacji. W Anglii powstaje Labour Party, w Petersburgu umiera na cholerę Piotr Czajkowski, a w Berlinie dobiega końca budowa Reichstagu. W kwietniu mieszkający we Friesdorfie koło Bonn państwo Rieglowie obdarzeni zostają synem, któremu nadają imię Hans. W tym momencie ani przez chwilę nie przychodzi im na myśl, że ich potomek zrewolucjonizuje świat słodyczy.

Czytaj dalej..
Wizja doktora Dorrance – historia marki Campbell’s

Wizja doktora Dorrance – historia marki Campbell’s

Jest rok 1869. Prezydentem USA zostaje Ulisses Grant i wkrótce potem otwiera transkontynentalną linię kolei żelaznej Atlantyk - Pacyfik. To wydarzenie na miarę czasów Ameryki przy którym niezauważony zostaje drobny incydent. W Camden (New Jersey) handlarz owocami Joseph Campbell i producent lodówek – Abraham Anderson podają sobie ręce zaklepując biznes, który zaledwie w ciągu paru lat stanie się najbardziej znanym na świecie, a wkrótce urośnie do rangi jednego z symboli Ameryki – Campbell Soup Company. Na razie Joseph Campbell Company produkuje puszkowane pomidory, warzywa, zupy, przyprawy i mięso. Każda puszka napełniana jest ręcznie. Pierwsze zupy Campbell sprzedaje z drewnianego konnego powozu. W 1876 na wystawie stulecia Ameryki Campbell dostaje medal za jakość. Jednak pomiędzy partnerami dochodzi do różnicy poglądów. Campbell jest za szybką ekspansją, a Anderson za wolnym i stopniowym wzrostem produkcji. Ostatecznie postanawiają się rozstać i Campbell odkupuje akcje Andersona. Powstaje Joseph Campbell & Company zarządzana przez Arthura Dorrance. W 1891 kompania zmienia nazwę na Joseph Campbell Preserve Company, a jej najlepszy produkt to Beefsteak Ketchup, sos daleki od tego co dzisiaj nazywamy keczupem. To mix ostrych przypraw takich jak: cynamon, czarny pieprz, musztarda, ocet zmieszane z orzechami, grzybami, anchois, krabami i soją. W rok później pojawia się zupa pomidorowa, promowana w Filadelfii, Nowym Jorku i St. Louis.

Czytaj dalej..
Dwa słoiki drożdży

Dwa słoiki drożdży

Z początkiem 19. stulecia większość duńskich browarów tkwi w sta-rych, manufakturowych tradycjach. Jakość piwa jest tak niska, że w 1806 król Christian VII wydaje zakaz jego produkcji. Przez 42 lata Duńczycy mogą pić wyłącznie niemieckie piwa. Sytuacja zmienia się w 1848. Na skutek intensywnej aktywności partii demokratycznej następuje szerokie otwarcie rynku. W konsekwencji liberalizacji ustaw na rynku piwnym pojawia się szereg nowych browarów. Tu musimy cofnąć się nieco w czasie. Na kopenhaskiej Brolaeggerstraede istnieje maleńki browar prowadzony przez Christiana Jacobsena. Jego syn – Jacob Christian wie, że jeśli będzie produkował dobry jakościowo napój, to król na to zezwoli.

Czytaj dalej..
Najważniejsza jest jakość

Najważniejsza jest jakość

Badania ujawniają, że kupujemy ich dużo i niemal zawsze najwyższej jakości. A jak dokładnie kształtuje się obecnie sprzedaż proszków do prania? Postanowiliśmy sprawdzić.

Czytaj dalej..
Z popsutą szynką do sklepu - odpowiedź

Z popsutą szynką do sklepu - odpowiedź

W ostatnim numerze magazynu pisaliśmy o przepisach, które pozwalają konsumentowi na dosyć dużą swobodę, jeśli chodzi o terminy oddawania artykułów spożywczych. Przypomnijmy: rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 30 stycznia 2003 r. w sprawie terminów zawiadomienia sprzedawcy o stwierdzeniu niezgodności towaru żywnościowego z umową określa, że w przypadku artykułów pakowanych klient może zwrócić towar spożywczy do sklepu w ciągu trzech dni… od daty otwarcia opakowania.

Czytaj dalej..
Wielopak na opak

Wielopak na opak

Sześciopak jogurtów, jeden gratis. Dwie paczki herbatników, jedna dodatkowo. Dwie kawy plus kubek – tak producenci kuszą klientów. Ale na drodze między producentem a klientem jest jeszcze właściciel sklepu. Dlaczego decyduje się zbiorcze opakowania promocyjne dzielić na pojedyncze sztuki? Najczęściej dla zysku.

Czytaj dalej..
Pożar w markecie

Pożar w markecie

Kontrole, mandaty i postępowania karne czekają tych handlowców, którzy nie przestrzegają przepisów o ochronie przeciwpożarowej i bezpieczeństwie pracy. Jest przyczyną wielu tragedii i ogromnych strat. Nie oszczędza nikogo. Ogień w krótkim czasie trawi niemal wszystko.

Czytaj dalej..
Jesteśmy liderem!

Jesteśmy liderem!

Z Mirosławem Steciem, dyrektorem generalnym, prezesem Zarządu Hochland Polska Sp. z o.o. rozmawia Marek Jerzak Chcąc zaoferować konsumentom nowy produkt, musimy być pewni, że jest on perfekcyjny – taka jest filozofia firmy Hochland i jej dyrektora generalnego – Mirosława Stecia.

Czytaj dalej..
Dziecko w kremie

Dziecko w kremie

Kiedyś krochmal i okłady z rumianku, a teraz cała gama kosmetyków pielęgnacyjnych, zaczynając od chusteczek, na kremach chroniących przed słońcem, wiatrem i mrozem kończąc. Małe dziecko musi mieć swoje kosmetyki, bo jego skóra wymaga specjalnej ochrony.

Czytaj dalej..
Blask czarnego pudełka – historia marki Kiwi

Blask czarnego pudełka – historia marki Kiwi

Pod koniec 19. stulecia ludzkość ma kłopoty z brudnymi butami. Są one wykonane z kiepskich materiałów, przyciągają kurz, nasiąkają wodą. Do ich ochrony używa się czernideł złożonych z mydła, kleju, oleju, tłuszczu, melasy i wosku. Inną metodą na utrzymanie butów w dobrej kondycji jest czyszczenie ich kurzym białkiem i nacieranie pszczelim woskiem. To dość prymitywne metody.

Czytaj dalej..
Imperium poczęte w aptece

Imperium poczęte w aptece

W historii firm rodzina Oetker odegrała szczególną rolę. Od czasu gdy dr hc. August Oetker rozpoczął w 1891 r. w Bielefeld realizować swoją ideę, dziś zadanie to z powodzeniem kontynuuje już czwarta generacja familii. Dom w małej wiosce Obernkirchen koło Schaumburga, gdzie 6. stycznia 1862 r. August Oetker przychodzi na świat, stoi do dziś. Rodzice posiadają gospodarstwo oraz piekarnię. Obraz ojca urabiającego żmudnie gęste ciasto August zapamięta na zawsze. Po gimnazjum zostaje uczniem aptekarskim, później studiuje w Berlinie i Frei-burgu. Edukację kończy z tytułem doktora filozofii, a w rok później w 1889. żeni się z Caroline Jacobi. Oboje przenoszą się do Bielefeld, gdzie August pomny wcześniejszej praktyki kupuje aptekę. Do tego ciągnie go w kierunku interesu rodziców. Na zapleczu apteki w Bielefeld, na czterech metrach kwadratowych potajemnie prowadzi doświadczenia nad pieczywem. Idea jest jedna – jak ulżyć milionom domowych gospodyń w przygotowaniu ciasta. August tworzy więc przeróżne sypkie kompozycje. Wreszcie osiąga to co chciał.

Czytaj dalej..
Biznes z koślawej flaszki

Biznes z koślawej flaszki

Było to ponad 200 lat temu, kiedy urodzony w Niemczech, a mieszkający w Genewie naturalizowany Szwajcar, sięga w wolnej chwili po popularno-naukową literaturę. Czyta o odkryciach Priestleya i Lavoisier związanych z łączeniem gazów z wodą. Mający 43 lata zegarmistrz dochodzi do wniosku, że prowadzone przez nich doświadczenia mogą w praktyce zaowocować produkcją naturalnej wody mineralnej. A gdyby tak prześledzić te procesy i zostać pierwszym w Europie producentem wody mineralnej. Tak zaczyna się historia Jakuba Schweppe, twórcy wielkiej dziś kompanii Schweppes.

Czytaj dalej..
Zaczarowana kostka – historia marki Maggi

Zaczarowana kostka – historia marki Maggi

Dość pokrętne lata młodzieńcze cechujące się częstą zmianą szkół kończą się dla Juliusa praktyką kupiecką w Bazylei. Potem kolejnym zajęciem przez dwa lata staje się piastowanie stanowiska wicedyrektora w zakładzie młynarskim w Budapeszcie. Po tej przygodzie Julius Maggi wraca w 1869 do Kempttal. Tu pełen energii przejmuje ojcowską firmę. Młyn nie jest jednak w dobrej kondycji. Pracuje w oparciu o prymitywną technologię rozbijania młotem ziarna na mąkę. W dodatku rzemiosło to zanika. Branża znajduje się w trudnej sytuacji technicznej i gospodarczej. Industrializacja pcha młynarstwo w drogie maszyny parowe, podczas gdy spekulanci nabijają kieszenie zyskami pochodzącymi z importu taniej mąki. Julius Maggi podejmuje jednak wyzwanie. Dla bezpieczeństwa firmy zakłada w 1872 spółkę komandytową „Julius Maggi & Cie”, po czym dokupuje dwa młyny: w Zurychu i Schaffhausen.

Czytaj dalej..
Top 10 - Pozbawiona skórki

Top 10 - Pozbawiona skórki

Kiedy zbliża się wiosna, wszystkie panie pragną wyglądać inaczej. Zmieniają fryzurę, kolor włosów, garderobę… Ale głównym postanowieniem na powitanie najpiękniejszej pory roku zazwyczaj jest wypowiedzenie wojny cellulitowi, znanemu także pod nazwą „pomarańczowej skórki”.

Czytaj dalej..
Petardy grozy

Petardy grozy

Sylwestrowe handlowanie fajerwerkami może się skończyć nawet więzieniem. Dlaczego i za co można trafić za kratki? Każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą, może handlować fajerwerkami. Trzeba jednak pamiętać o tym, że muszą one być przechowywane w odpowiednich warunkach i nie wolno ich sprzedawać dzieciom, bo można za to pójść nawet do więzienia.

Czytaj dalej..
Garnier - życie włosa

Garnier - życie włosa

Położone nad brzegiem Loary 50-tysięczne Blois ma się czym chwalić. Przez pewien okres czasu było miastem królewskim. W monumentalnym i czynnym do dziś zamku mieszkał Ludwik XII. W Blois zmarła matka trzech królów Francji – Katarzyna Medycejska. Tu pracował fizyk Denis Papin, działał znany magik – Houdin, a fabrykę czekolady uruchomił znany dziś we Francji producent tego przysmaku – Poulain. Wcześniej, w latach 70. XIX wieku mieszkańcy Blois masowo korzystają z usług Alfreda Amoura Garnier. To fryzjer i perukarz specjalizujący się we fryzurach wieczorowych i ślubnych. Swe kreacje każdorazowo skrapia dobrymi perfumami.

Czytaj dalej..
Na zdrowie, Hochland

Na zdrowie, Hochland

Na pograniczu bawarsko-austriackim rozciąga się malownicza i nieco tajemnicza kraina Allgäu. U podnóża Alp na zboczach kwitnące łąki wypełniają tłuste, pasące się tu od setek lat krowy. Już 1200 lat przed narodzeniem Chrystusa tereny te zamieszkiwali Illirowie. Później panowali to Rzymianie. Germanie zajmują te tereny w 488 r. po narodzeniu Chrystusa, kiedy Rzymianie pod wodzą Odoakera przenoszą się do Italii.

Czytaj dalej..
W obłokach tytoniowego dymku

W obłokach tytoniowego dymku

W 1850 w Wirginii w rodzinie farmera Reynoldsa przychodzi na świat szóste dziecko – syn. Dostaje imię Richard Joshua. Mieszkający w Patrick Reynoldsowie zajmują się tym co robi większość – uprawiają tytoń. W Wirginii są zresztą ku temu bardzo sprzyjające warunki.

Czytaj dalej..
Keksy nadziewane historią

Keksy nadziewane historią

Każdy nabywca paczki tych keksów, już przed otwarciem opakowania dowiaduje się, że zawierają one oprócz starannie dobranych składników, 100 lat tradycji wypieku ciastek.

Czytaj dalej..
Pomidorowa dynastia

Pomidorowa dynastia

W połowie 19. stulecia w małym ogródku w Sharpsburgu nieopodal Pittsburgha narodził się biznes, który przyniósł 10 mld. dochodu. Jeszcze jeden przykład na american dream zrodzony w wyniku dobrej idei i twardej pracy. 11 października 1844 w rodzinie niemieckiego emigranta Heinza przychodzi na świat syn, który dostaje imię Henry John. Studiuje na college‘u w Pittsburghu a jednocześnie pracuje w cegielni ojca. Ale już wcześniej objawia niesłychany talent do handlu. 8-letni chłopiec sprzedaje tarty chrzan z przydomowego warzywniaka. Później mając 12 lat staje się posiadaczem konnej furmanki i stałej listy klientów. Toteż cegielnia nie leży w obszarze jego głównych zainteresowań. W wieku 25 lat Henry Heinz wraz ze swoim przyjacielem Clarensem Noble wchodzi w prawdziwy biznes. Sprzedaje tarty chrzan, a produkt pakuje w słoiki z przezroczystego szkła, podczas gdy konkurenci ukrywają chrzan w ciemnych butelkach, w których nie widać włókien i nie przetartych kawałków. Jakość musi być widoczna - ta zasada będzie towarzyszyła Heinzowi przez całe życie. Mało tego. Podczas gdy większość produktów sprzedawana jest w anonimowych opakowaniach, Heinz idzie inną drogą. Tworzy firmową butelkę.

Czytaj dalej..
Wódka z krainy Nokii

Wódka z krainy Nokii

W 1970 na rynek fiński trafia nowy alkohol produkowany przez Altia Corporation of Finland. To państwowa wytwórnia alkoholu istniejąca od 1888 w Rajamäki. Rocznie produkuje 54 mln l alkoholu, w tym znaną Finom wódkę o nazwie Koskenkorva. To nazwa destylarni w miejscowości Koskenkorva. Tym razem Finowie chcą nowym produktem zawojować świat, a przede wszystkim Amerykę. Nowa wódka o zawartości 40-60 proc. alkoholu produkowana jest ze spirytusu jęczmiennego, wytwarzanego z wyselekcjonowanych 6-rzędowych źdźbeł jęczmienia dojrzewających w promieniach nie zachodzącego przez kilka tygodni Słońca Północy (Midnight Sun).

Czytaj dalej..
Golę się więc jestem

Golę się więc jestem

Południowy Boston. Listonosz, który 15 listopada 1904 roku wchodzi po krętych schodach na pierwsze piętro nad sklepem rybnym nawet nie przypuszcza, że niesie niezwykle ważną przesyłkę. Szara koperta zaadresowana do American Safety Razor Company zawiera patent nr US 775134. Jego odbiorcą jest człowiek, którego nazwisko dziś wymawiane jest często nieświadomie na całym świecie – King C. Gillette. Realizator idei, która miała odmienić jego życie.

Czytaj dalej..
Jak posmarujesz, tak pojedziesz - Masło

Jak posmarujesz, tak pojedziesz - Masło

Na śniadanie bułeczka, obowiązkowo z masłem – mówi pani Edyta, stała klientka niewielkich delikatesów w jednej z zielonogórskich dzielnic. Większość z nas tradycyjnie używa masła do smarowania pieczywa. I nie przypuszcza, że w pamiętającej puste półki PRL, wolnorynkowej obecnie Polsce, można mieć problem z kupnem tak podstawowego produktu, jak PRAWDZIWE masło.

Czytaj dalej..
Lodowy bój

Lodowy bój

Z analiz przeprowadzonych na zlecenie koncernów spożywczych wynika, że na jedną osobę przypada rocznie ok. czterech pudełek lodów o litrowej pojemności. A to dopiero początek. Analitycy przewidują, że lodowy boom wciąż jeszcze przed nami, co powoduje, że producenci prześcigają się w pomysłach i sposobach walki o klienta.

Czytaj dalej..
Top 10 - Myte do czysta

Top 10 - Myte do czysta

Mając do wyboru cały wachlarz propozycji rynku kosmetyków do mycia, można dojść do wniosku, że procedura mycia wcale nie jest taka prosta, jak na co dzień się wydaje. Producenci kosmetyków oferują co rusz nowości, które są coraz bardziej specjalistyczne: peelingi do mycia, żele do każdego rodzaju cery, pianki, rozmaite mydła. Przeznaczamy coraz więcej środków na specyfiki do mycia. Zmieniają się także nasze upodobania odnośnie do wielkości opakowania – zdecydowanie wolimy kupować te większe.

Czytaj dalej..
Top 10 - Czekoladowa rozkosz....

Top 10 - Czekoladowa rozkosz....

Surowe serca miękną, odnawiają się uczucia, na twarzach pojawia się ciepły i serdeczny uśmiech – a wszystko za sprawą… pralin właśnie. Tak dzieje się w pełnym magii filmie pod tytułem „Czekolada” w reżyserii Lassego Hallströma. W świecie filmu praliny leczą ludzkie serca i dusze, topią lody i zbliżają ludzi. Ale czy tak nie jest też w naszej rzeczywistości?

Czytaj dalej..
Okienne szaleństwo

Okienne szaleństwo

Najnowsze analizy ośrodka badawczego MEMRB pokazują, że w ubiegłym roku na płyny do mycia okien wydaliśmy 96,2 mln zł, z czego 30,4 proc. przypadło na płyn do mycia szyb Clin, 22,2 proc. na MrMuscle oraz 17,4 proc. na Ajax. Ze środków, które nie zdobyły zaufania klientów, należałoby wymienić płyny Tytan oraz Ludwik – każdy z nich stanowił po 0,3 proc. całości sprzedaży tego typu produktów.

Czytaj dalej..
TOP 10 -- Z blaskiem na głowie

TOP 10 -- Z blaskiem na głowie

Piękne, lśniące włosy, sprężyste, puszyste i pełne życia to ozdoba każdej głowy i marzenie kobiet. Mogą takie być, gdy są dobrze odżywione i zregenerowane. Ale wystarczy spojrzeć na sklepową półkę z odżywkami, żeby dostać zawrotu głowy. Tylko jedna marka oferuje kilkanaście różnych rodzajów odżywek. Nasz ranking Top 10 pokazuje, że największy udział wartościowy w rynku mają trzy z nich: Pantene Pro-V, Gliss Kur i Elsève.

Czytaj dalej..
Top 10 - wódki

Top 10 - wódki

Kochał ją Picasso... Wódka… Do jej wielkich miłośników należał m.in. Pablo Picasso. Ma swoich zwolenników nie tylko w Polsce. Na świecie co sekundę sprzedaje się na 16 półlitrowych butelek polskiej wódki. Ale to Polska zajmuje czwarte miejsce pod względem sprzedaży wódki, zaraz po Rosji, Stanach Zjednoczonych i Ukrainie. Wydajemy na nią 7 mld złotych rocznie…

Czytaj dalej..
Inspektor z termometrem

Inspektor z termometrem

Czystość w sklepie, terminy ważności produktów oraz aktualne książeczki zdrowia pracowników – na to najczęściej zwracają uwagę inspektorzy sanepidu podczas kontroli placówek spożywczych. Ci, którzy nie przestrzegają przepisów, mogą się liczyć z mandatem nawet 5000 zł. A kontrolerzy są skrupulatni i sprawdzają wszystko, począwszy od ręczników papierowych w toalecie, po temperaturę w ladach chłodniczych i lodówkach.

Czytaj dalej..
Nasza ulubiona herbata…

Nasza ulubiona herbata…

Jak podają dane zgromadzone przez MEMRB, na herbaty ekspresowe od marca 2007 do lutego 2008 wydaliśmy 924 mln złotych z czego 26 proc. przypadło na herbaty ekspresowe Lipton, 19 proc. na ekonomiczną herbatę Saga i 7 proc. na herbaty Vitax. Rynek herbat jest rynkiem bardzo dynamicznym i stale rozwijającym się. Polacy coraz chętniej sięgają po najbardziej egzotyczne smaki i gatunki.

Czytaj dalej..
Top 10 - Czekolady z orzechami

Top 10 - Czekolady z orzechami

Od wieków czekolada rozbudza zmysły i osładza życie. Jakiż byłby świat, gdyby na półkach sklepowych zabrakło ulubionej czekolady? Strach pomyśleć. Na szczęście jest jej tak dużo, że z pewnością nie grozi nam taki scenariusz.

Czytaj dalej..
Dżentelmen z cygarem

Dżentelmen z cygarem

Gośćmi którzy odwiedzili reprezentacyjny sklep z cygarami w Genewie są królowie, książęta, milionerzy i gwiazdy filmu: Michel Piccoli, Jackie Stuart, Jean Michel Jarre, książę Danii – Henryk, Artur Rubinstein, Ted Kennedy, Aga Khan, Arystoteles Onassis, Trocki, szach Persji, książę Rainier, Lino Ventura, Orson Welles, Peter Ustinov, Jean Paul Belmondo, Charles Bronson i Elvis Presley. I choć Davidoff twierdził, że cygaro znaczy więcej niż kobieta, to i tych u niego nie brakowało: Ursula Andress, Brigitte Bardot, Gina Lolobrigida, Jeanne Moreau.

Czytaj dalej..
Wróżby z gwiazd

Wróżby z gwiazd

Wróżenie z gwiazd czyli astrologia jest swojego rodzaju połączeniem nauki z duchowością. Niektórzy laicy utożsamiają z astrologią wszelkie okultystyczne działania, przyjmując, ż każdy, kto zajmuje się okultyzmem, automatycznie staje się astrologiem. Tymczasem prawda jest inna. Astrologia to najprawdopodobniej najbardziej specjalistyczna i techniczna gałąź okultyzmu, wymagająca uzdolnień matematycznych i precyzyjnego, dedukcyjnego rozumowania.

Czytaj dalej..
Spragnieni niech piją, ale nie w sklepie - Picie pod sklepem

Spragnieni niech piją, ale nie w sklepie - Picie pod sklepem

W upał pić się chce, wiadomo... Amatorzy trunków z procentami czasem są tak spragnieni, że piwo muszą wypić koniecznie już w sklepie, ewentualnie przed sklepem. – Ja już nie wiem, co z nimi robić – skarży się pani Anna Krupiak z jednego z osiedlowych sklepików na warszawskich Bielanach. – Boję się, że ciągle będę miała na karku policję albo straż miejską. Podobno można za to nawet stracić koncesję. Ale co ja mam z tymi pijącymi zrobić? – pyta pani Anna.

Czytaj dalej..
Z sukcesem po zdrowie

Z sukcesem po zdrowie

Wody, soki i napoje – Polacy coraz chętniej sięgają po to, co orzeźwia i gasi pragnienie. Na jaką kwotę szacowany jest rynek tych produktów?

Czytaj dalej..
Top 10 - Aromatyczna energia w filiżance

Top 10 - Aromatyczna energia w filiżance

Poranek bez dobrej, aromatycznej kawy? Niewielu jest w stanie to sobie wyobrazić. I słusznie, bo filiżanka kawy pobudza zmysły, podnosi aktywność i wydajność w pracy oraz daje chęć do życia. Dlatego od lat ludzie delektują się jej smakiem i aromatem.

Czytaj dalej..