Etykiety samoprzylepne - na co zwrócić uwagę

  • 21.11.2024
  • /
  • Kategoria: Firma
Etykiety samoprzylepne - na co zwrócić uwagę
Etykiety samoprzylepne zwane inaczej naklejkami to z pozoru mało istotny dodatek do produktu, przez co często są niesłusznie bagatelizowane. Niejednokrotnie odgrywają bardzo istotną rolę w procesie produkcji, identyfikacji oraz sprzedaży. Na etykietach w postaci kodów 1D lub 2D możemy wprowadzić szereg informacji dotyczących danego towaru. Dodatkowo estetycznie stworzona etykieta podnosi atrakcyjność produktu, mając duży wpływ na wyróżnienie wśród towarów konkurencji.

Etykiety samoprzylepne - jakie są kryteria wyboru?

Podstawowym kryterium wyboru etykiet samoprzylepnych jest ich przeznaczenie. Aby wybrać najbardziej odpowiedni produkt, musimy mieć wiedzę o procesach produkcji, przechowywania, powierzchni i czasie aplikacji oraz wymaganiach klienta końcowego. Rozmiar etykiety samoprzylepnej. Przy wyborze rozmiaru etykiety musimy wziąć pod uwagę ilość informacji, które chcemy zamieścić na jej powierzchni, możliwości urządzenia drukującego czyli drukarki kodów kreskowych, jakim dysponujemy oraz powierzchnie, na której będziemy aplikować etykietę. Podając rozmiar naklejki, należy pamiętać o obowiązującej zasadzie: najpierw podajemy szerokość potem wysokość! O średnicy wewnętrznej rolki decyduje model drukarki. Kształt etykiety. Najpopularniejszym kształtem jest prostokąt, oczywiście nie ma żadnych przeszkód, aby wykonać etykiety w kształcie kola, elipsy czy innym nieregularnym kształcie. Wszystko zależy od pomysłu i potrzeby klienta na wyróżnienie produktu. Rodzaj zadruku: termiczny czy termotransferowy? Istnieją dwa podstawowe rodzaje zadruku: zadruk termiczny i zadruk termotransferowy. Główna różnica to trwałość. Wszędzie tam, gdzie etykieta ma być czytelna przez krótki okres lub znakuje produkty szybko rotujące, wybieramy etykiety termiczne. Surowiec – inaczej materiał, z którego wykonana jest etykieta samoprzylepna. Etykiety samoprzylepne producent. O wyborze surowca decyduje przede wszystkim środowisko ekspozycji etykietowanego produktu oraz powierzchnia aplikacji i wymagana trwałość. Podstawowe surowce z których mogą być wykonane etykiety samoprzylepne to: - Papier – najpopularniejszy surowiec do zadruku termotransferowego. Mamy do wyboru papier matowy lub półbłyszczący. Wybór papierowej etykiety samoprzylepnej to stosunkowo tanie rozwiązanie do zastosowania na produktach niemających styczności z wilgocią. - Folie polipropylenowe i polietylenowe – surowce odporne na wodę, temperaturę oraz nieagresywne środki chemiczne. Wymienione folie są stosunkowo elastyczne, mogą być aplikowane na nierówne powierzchnie - Poliester - materiał bardziej odporny na warunki atmosferyczne oraz temperaturę i chemikalia niż poprzednie folie. - Winyl - reprezentuje kolejny wyższy poziom trwałości niż poliester, może być aplikowany na bardzo trudne i nawet zabrudzone powierzchnie - Folie zabezpieczające inaczej zwane folie plombujące – to specjalistyczne materiały, służące do zabezpieczania produktów przed niepowołaną ingerencją. Próba odklejenia lub przeklejenia etykiety pozostawia jednoznaczny ślad. Klej. Istotnym elementem etykiety jest również rodzaj zastosowanego kleju. Wybór zależy od tego, czy etykieta ma być przyklejona trwale, czy chcemy mieć możliwość przeklejenia? Czy powierzchnia aplikacji i warunki ekspozycji są szczególnie trudne? Powszechnie stosowane rodzaje klejów to standardowy, wzmocniony oraz łatwoodklejalny. Kolorowy zadruk etykiety. Zastosowanie kolorowych etykiet to przede wszystkim wyróżnik. Etykiety kolorowe producent. Kolor i ciekawa grafika może mieć dwie funkcje przyciągającą uwagę klienta lub ostrzegającą w przypadku etykiet informacyjnych.