Z sukcesem po zdrowie

Z sukcesem po zdrowie
Wody, soki i napoje – Polacy coraz chętniej sięgają po to, co orzeźwia i gasi pragnienie. Na jaką kwotę szacowany jest rynek tych produktów?

Już niedługo słupki rtęci na termometrach zaczną żwawo rosnąć. Handlowcy mają nadzieję, że wraz z nimi równie dynamicznie ruszą obroty, jakie zyskują na wodzie, napojach i sokach. Przykrego zaskoczenia raczej nie będzie. Polacy z roku na rok piją coraz więcej! - Polacy na napoje bezalkoholowe wydali w 2007 r. (okres: luty 2007 – styczeń 2008) ponad 8,9 mln zł, co oznacza sprzedaż większą o ok. 1,25 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem – mówi Justyna Szczebel, junior client executive w ACNielsen Polska sp. z o.o. – Na ten wzrost złożyła się nie tylko rosnąca sprzedaż największych kategorii w tej grupie (soki, nektary i napoje niegazowane, napoje gazowane oraz woda mineralna), ale także dynamiczny rozwój rynku napojów energetycznych.

Napoje energetyczne oraz herbata mrożona to kategorie naprawa notebooków Poznań., które w największym stopniu zwiększyły swoją sprzedaż. Odnotowały aż ok. 80-procentowy wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku – dodaje Szczebel. Które produkty mają jednak szansę stać się liderami poszczególnych kategorii w tym roku? Specjaliści nie przewidują zmian. Warto więc sprawdzić, co najlepiej sprzedawało się do tej pory. – W przypadku soków oraz napojów niegazowanych, konsumenci najchętniej sięgają po smak pomarańczowy, jeżeli chodzi o napoje gazowane, najpopularniejszym smakiem jest cola, a w kategorii nektarów najczęściej wybierane są marchwiowe z domieszką innych smaków. W kategorii wody mineralnej na znaczeniu zyskują wody niegazowane oraz wody aromatyzowane, które stanowią już nieomal 20 proc. sprzedaży w ujęciu wartościowym. W herbatach mrożonych dominującym smakiem pozostaje cytrynowy, w ostatnim roku jednak największy wzrost sprzedaży miał miejsce w przypadku herbaty mrożonej o smaku zielonej herbaty – informuje specjalistka z Nielsena.

Jak wynika z przeprowadzonych przez instytut badań, supermarkety to wciąż najważniejszy kanał sprzedaży dla kategorii soków, nektarów i napojów niegazowanych, jak również syropów, wody mineralnej oraz kawy mrożonej. Znaczenie tego kanału wzrosło dla wszystkich omawianych kategorii, oprócz syropów, wciąż jednak dla niektórych kategorii (napoje gazowane, herbata mrożona, napoje energetyczne) handel tradycyjny pozostaje najistotniejszym kanałem sprzedaży.



Komentarze