Garnier to niespokojny duch. Dość szybko dochodzi do przekonania, że mydło nie jest dobrym środkiem do higieny włosów. Po serii prób 2 czerwca 1904 rejestruje w urzędzie swój wynalazek. Niezwłocznie też wprowadza do sprzedaży nowy produkt – płyn do mycia włosów i brody sporządzony na bazie roślinnej. Ów płyn nie tylko wzmacnia włosy, działa też przeciwłupieżowo i przeciw przetłuszczaniu. W tym momencie Garnier jest w Europie pionierem w zakresie pielęgnacji włosów, a jego nazwisko staje się powszechnie znane.
Podczas I wojny światowej sklep Garniera rozrasta się i powstaje nowa firma o nazwie Instytut Garnier. W 1929 pod gazetowymi reklamami pojawia się nowa nazwa, która pozostanie aktualna przez wiele lat - Laboratoires Garnier. Slogan reklamowy przyciągający nowych klientów brzmi: „Zdrowie, piękno włosów”. Fryzjerzy którzy jako pierwsi korzystają z płynu do włosów z zachwytem wypowiadają się o nim na łamach opiniotwórczej Le Petit Parisien. Aktorka Gabrielle Robin wypowiada się słowami: Płyn Garnier jest bardzo dobry i służy wszystkim, a oparty jest o stare francuskie recepty.
Od 1929 firmą zarządzają: Bernard Guilpin – chemik i Gaston Roussel, lekarz. Teraz Laboratoires Garnier rozszerza znacznie swoją ofertę. Produkuje wodę l`Eau de Beaute Garnier, Eau de bleuet Garnier, pastę do zębów i szampon do włosów. Reklamowe slogany w gazetach bezustannie powtarzają: Piękno włosów, miękkość aksamitność skóry. Biel i połysk zębów.
W efekcie lata 20. ugruntowują pozycję firmy na rynku francuskim. Od 1926 produkty Garnier są do nabycia na rynku amerykańskim, a także w Argentynie. Od 1935 mogą je kupować mieszkańcy Szwajcarii.
Po II wojnie światowej Garnier intensywnie pracuje nad nowymi produktami. Rzuca na rynek rewolucyjny produkt, do nabycia wyłącznie w salonach fryzjerskich. To wyciąg z rdzenia rośliny moelle. By spopularyzować produkt sięga po niezwykle oryginalną reklamę. W 1955 awionetka z logo Moelle Garnier towarzyszy wyścigowi Tour de France. Oglądają ją miliony. Do tego jeszcze w tym samym roku pojawia się nietoksyczna farba Garnier. Opakowanie to butelka w stylu Art Deco z hasłem: Garnier, życie włosa.
Tymczasem farbowanie włosów staje się niezwykle modne. Garnier reaguje błyskawicznie. Pojawia się Moelle Color Reflets Lumiere i Cristal Color. Szampony Moelle Garnier w czerwonym opakowaniu przeznaczone są do włosów suchych, żółte do tłustych, a zielone to antyłupieżowe. To wszystko jednak blednie przy kolejnym wynalazku.
Piękny kolor włosów
Rewolucyjna farba do domowego użytku – Belle Color. Teraz każda pani domu może sama ufarbować sobie włosy. Bo Belle Color to farbowanie w domu. Belle Color to 42 kolory do wyboru. Często o egzotycznych nazwach jak: Psycho Color, Whisky Blond, Coca Bella, Negro Marine, Cristal Color.
Intensywnemu działaniu Laboratoires Garnier przygląda się od 1957 Francois Dale z grupy l`Oreal. Gotów jest nabyć firmę, mimo sprzeciwu jego finansistów. A Garnier nadal pozostaje niewielką firmą. Wreszcie w 1965 grupa l`Oreal odkupuje firmę i tym samym pojawiają się środki na badania i inwestycje. Laboratoires Garnier rozpoczyna poszukiwanie nowych formuł. W 1969 powstaje Service Garnier, informacja dla konsumentów objaśniająca szczegółowo użyteczność poszczególnych produktów.
W 1980 Moelle Garnier zastąpione zostaje przez nową rodzinę szamponów – Ultra Doux. Opartych o takie składniki jak: kiełki pszenne, wyciąg z lipy i rumianku. Reklama brzmi: Pierwszym który mówi, że wasze włosy są piękne jest wasz grzebień. Pojawia się balsam do rozczesywania włosów – Ultra Rich.
W 1987 do Laboratoires Garnier włączona zostaje marka Ambre Solaire, funkcjonująca od 1936 w ramach grupy l`Oreal. Marka ta od lat kojarzona jest z kosmetykami używanymi podczas wakacji, wypoczynkiem, dbałością o ciało. Kiedy w prasie narasta panika przed szkodliwym promieniowaniem UV Ambre Solaire odpowiada na zapotrzebowanie rynku wprowadzając krem o współczynniku 12. 10 lat później współczynnik ten osiągnie wielkość 60. Do sukcesu produktu przyczynia się jego składnik, wyciąg z moreli podnoszący walory kremu. Któż bowiem nie chce zasmakować w kremie o zapachu tego pięknego owocu.
Nowy impuls
Z początkiem lat 90. po dramatycznym załamaniu rynku Garnier decyduje się na powrót do korzeni. Zespół młodych badaczy i stylistów zasiada do pracy. Lata 90. to dla Garniera pole działania głównie w obszarze pielęgnacji skóry. Tu koncentrują się główne badania. Nowo powstała Synergie to krem nawilżający do codziennego użytku, przedłużający młodość skóry. W 1995 pojawia się szampon Obao. Jest przeznaczony do rytualnej kąpieli po japońsku. Jego nazwa wywodzi się od japońskiego słowa O Fu Ro, oznaczającego rytualną kąpiel.
W 1996 do sprzedaży wchodzi Fructis. To pierwszy szampon wzmacniający z aktywnym wyciągiem z owoców. Cztery lata później Laboratoires Garnier prezentuje Fructis Style. To zestaw żeli, pianek, masek do włosów i lakierów oparty o owoce kiwi, cytrynę, pomarańcze, witaminę PP i B5. Rok później ma miejsce premiera Spray Haute Protection Solaire. 1998 rok przynosi Natea – pierwszą barwną maskę. W 1999 klienci mogą zaopatrywać się w antyzmarszczkowy – Synergie Lift, oparty o owoce wiśni, wyciąg z jagód i imbiru.
Pojawia się następczyni Synergie – Skin Naturals złożona z Body Cocoon do pielęgnacji skóry suchej oparta na mikroolejkach z owoców oraz Body Tonic służąca nawilżaniu i ujędrnianiu skóry dzięki ekstraktowi cytrusów. Rok 2000 przynosi też nowe logo. Słowu Garnier towarzyszą teraz trzy kulki: zielona, żółta i różowa.
W 2006 pojawia się nowy slogan: Garnier, Dbaj o siebie. Już nie tylko włosy czy twarz. Garnier czuje się odpowiedzialny za ciało, zdrowe odżywianie, ćwiczenia, a nawet dobre relacje międzyludzkie. Garnier to Numer 1 w świecie kosmetyków naturalnych w Europie. Choć także znany w USA, RPA, Brazylii a nawet Chinach.
Tweet