Szczotkujemy z prądem!

Szczotkujemy z prądem!
Polacy coraz chętniej podążają za nowymi trendami panującymi na półce ze szczoteczkami do zębów. Skutkiem tego, jak wskazują badania, kupujemy ich coraz więcej. Nieco mniej dynamicznie rośnie natomiast sprzedaż samych past do zębów.

W ujęciu długookresowym zarówno wielkość jak i wartość sprzedaży produktów higieny jamy ustnej w sklepach monitorowanych przez ACNielsen rośnie. Sprzedaż szczoteczek do zębów rośnie dynamiczniej niż past do zębów, w ujęciu ilościowym oraz wartościowym.
Rynek szczoteczek do zębów jest zdominowany przez szczotki manualne (97,2 proc. wielkości rynku w okresie listopad 2005 - październik 2006).

Dynamicznie rozwija się segment past o pojemności 101-125 ml (wzrost udziałów w rynku past w ciągu roku od listopada 2005 w stosunku do roku poprzedniego o 3,8 punktu procentowego do poziomu prawie 60 proc.).

Wartość sprzedaży produktów higieny jamy ustnej, na które składają się kategorie: past do zębów, zmiana kształtu nosa oraz szczoteczek do zębów szacowana jest na niemal 578 mln PLN ( w okresie listopad 2005-październik 2006) i wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 7,8 proc. Kategoria szczoteczek do zębów rozwija się dynamiczniej od past (+15,2 proc. w ujęciu ilościowym, zaś +9,4 proc. wartościowym).

Na rynku past do zębów najdynamiczniej rozwijał się segment opakowań powyżej 125 ml, jednak to pasty w opakowaniach 101-125 ml, stanowiące najistotniejszy segment (59,9 proc. wartości sprzedaży w roku listopad 2005-październik 2006) sterowały wzrostem całej kategorii.

W ramach szczoteczek do zębów rośnie znaczenie szczoteczek elektrycznych w ujęciu wartościowym. Przyczyną jest wzrost wartości sprzedaży (+22,6 proc.). Sprzedaż szczotek manualnych rośnie mniej dynamicznie, szybciej pod względem ilości sprzedanych sztuk (15,2 proc.) niż ich wartości (7,6 proc.).

W okresie listopad 2005 - październik 2006, handel nowoczesny odpowiadał za około 59 proc. łącznej wartości sprzedaży szczotek manualnych i 55 proc. wartości sprzedaży past do zębów. Znaczenie tego kanału w długim okresie jest stabilne, w przeciwieństwie do całego koszyka dóbr kosmetyczno-drogeryjnych, dla którego znaczenie handlu nowoczesnego rośnie (53 proc. wartości sprzedaży w roku 2006).

Promowany: 


Komentarze