Nasza ulubiona herbata…

Nasza ulubiona herbata…
Jak podają dane zgromadzone przez MEMRB, na herbaty ekspresowe od marca 2007 do lutego 2008 wydaliśmy 924 mln złotych z czego 26 proc. przypadło na herbaty ekspresowe Lipton, 19 proc. na ekonomiczną herbatę Saga i 7 proc. na herbaty Vitax. Rynek herbat jest rynkiem bardzo dynamicznym i stale rozwijającym się. Polacy coraz chętniej sięgają po najbardziej egzotyczne smaki i gatunki.

Żaden detalista nie wyobraża sobie dziś własnego sklepu bez półki z herbatą, zwłaszcza ekspresową. Jest to jeden z tych produktów, na którego popyt nie słabnie nigdy. Niewątpliwie herbata ekspresowa należy do nieśmiertelnej klasyki. Lubimy parzyć czarna, owocową, zieloną i czerwoną. W zasadzie każdą, byle pakowaną w saszetki. Dlaczego? Zapewne jest to wynik wygody parzenia, jaką dostarczają nam małe torebki wypełnione herbacianym suszem. Decyduje o tym także wysokiej jakości smak naparu, który dają. Jakie sprzedają się najlepiej? To zależy od dwóch podstawowych czynników – od jakości i od ceny towaru. Jak podają dane zgromadzone przez MEMRB, na herbaty ekspresowe od marca 2007 do lutego 2008 wydaliśmy 924 mln złotych z czego 26 proc. przypadło na herbaty ekspresowe Lipton, 19 proc. na ekonomiczną herbatę Saga i 7 proc. na herbaty Vitax. Rynek herbat jest rynkiem bardzo dynamicznym i stale rozwijającym się. Polacy coraz chętniej sięgają po najbardziej egzotyczne smaki i gatunki. To wpływa na sprzedaż herbat. Co zatem najbardziej decyduje o ich sukcesie na polskim rynku? -Cóż chyba głównie wysoka, stała jakość za przystępną cenę, ale nie tylko. - Za sukces herbat ekspresowych odpowiadają w dużym stopniu przyzwyczajenia konsumentów. W Polsce pije się dużo herbaty - jesteśmy na 4 miejscu na świecie pod względem spożycia tego napoju. Na pewno na sukces herbat składa się również działalność marketingowa, zachęcanie klienta do picia herbaty, uwypuklanie jej walorów zdrowotnych. Ważna jest także obecność danej marki w mediach, atrakcyjne opakowanie, działalność handlowców – wyjaśnia Sylwia Mokrysz, pełnomocnik firmy Mokate.

Jak udało się osiągnąć sukces i być najlepszym?

Za sukces herbaty Lipton na rynku, nie tylko polskim, odpowiedzialna jest bardzo wysoka jakość produktu, utrzymywana stale na tym samym poziomie. Herbata Ahmad została doceniona wiele lat temu i wciąż jest doceniana przez konsumentów, a to zobowiązuje. Ponad to Lipton jako lider rynkowy nieustannie proponuje konsumentom innowacje. Ostatnią, bardzo dobrze przyjętą są herbaty w piramidkach. Dzięki nowej torebce, najwyższej jakości mieszanki herbaty i owoców mają miejsce by oddać to, co w herbacie najlepsze: smak i aromat. W kwietniu tego roku wprowadziliśmy do sprzedaży nową linię herbat zielonych, które są naszą propozycją odpowiadającą na coraz większą świadomość i zainteresowanie zdrowym i aktywnym trybem życia. Lipton posiada poza tym bardzo szerokie portfolio produktów, w którym każdy znajdzie dla siebie ulubioną herbatę lub ma możliwość dużego wyboru i zmiany upodobań. Nie bez znaczenia jest również wysoko oceniana przez konsumentów komunikacja marki. Lipton to marka otwarta na świat i ludzi, wokół, której jest bardzo pozytywna, słoneczna atmosfera inspirująca do ciekawego życia.
Dowodem na to są dobrze pamiętane kampanie reklamowe jeszcze z początku lat 90-tych, które miały później swoje reedycje, jak i ostatnia z polskimi gwiazdami showbiznesu i kultury. Na sukces marki wpływa jeszcze jeden bardzo ważny czynnik, jakim jest widoczność i dostępność produktów w punktach sprzedaży, która w przypadku Liptona jest bardzo dobra.
Dzięki temu wszystkiemu oraz pasji ludzi, którzy pracują na te sukces, Lipton jest wartościowym liderem na rynku z udziałem 28,4 proc. (AC Nielsen FM 2008) a jego pozycja wciąż się umacnia.

Paweł Majewski, Lipton brand manager

Sięgamy po nowe smaki

Rozwój rynku herbat ekspresowych wpisuje się w globalny trend convenience, jeden z głównych światowych trendów w zakresie produktów spożywczych. Ich rozwój jest również stymulowany innowacjami produktowymi. Dzisiaj herbata czarna stanowi wartościowo już niespełna 50 proc. całego rynku. Pozostała część to głównie herbaty owocowe, zielone, ziołowe i funkcjonalne. I to właśnie one stanowią o rozwoju całej kategorii herbat. Polacy, wraz ze stałym wzrostem dochodów, coraz chętniej sięgają po nowe, nieznane wcześniej smaki, czy też herbaty wspomagające niektóre funkcje organizmu. Również w przypadku takich herbat konsumenci bardzo chętnie sięgają po znane, sprawdzone marki, które towarzyszą im od wielu lat, a nawet pokoleń.

Andrzej Misiak, kierownik produktu - Zdrowe Smakowanie Herbapol Lublin S.A.

Promowany: 


Komentarze